چگونه بیماری های پوستی را درمان کنیم؟

چگونه بیماری های پوستی را درمان کنیم؟

درمان راحت با استفاده از راه‌های طبیعی بیماری های پوستی یکی از اصلی ترین دغدغه مردم می باشد. یکی از راحت ترین راه ها برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده از زردچوبه است. در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که زردچوبه در درمان کدام بیماری ها تاثیر گذار است.

زردچوبه در درمان کدام بیماری های پوستی مفید است؟

 

بیماری های پوستی متن کوتاه انگلیسی درباره‌ی زردچوبه / ویکی ووک

 

همانطور که می دانید و در مطالب قبل نیز بررسی کرده بودیم زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است و برای پوست بسیار مفید است. استفاده از زردچوبه می تواند به بهبود سریع زخم ها، درمان آکنه، درمان سوختگی و کنترل بیماری پسوریازیس کمک کند.

طریقه استفاده از زردچوبه برای درمان ترک پا

ترک پا یکی از بیماری‌های پوستی است که با استفاده از زردچوبه می توان آن را از بین برد. برای از بین بردن آن کافی است که مقدار یکسان روغن کرچک و روغن نارگیل را با یک کاسه زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس خمیر را به پاشنه ترک خورده پا مالیده و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.


شاید دوست داشته باشید

چگونه چین های صورت را از بین ببریم؟ / ویکی ووکچگونه چین های صورت را از بین ببریم؟

زمانی که ماهیچه های صورت ما حرکت می کند ، پوستمان را می کشد و چین و چروکی روی آن ایجاد می کند. اما این چین های صورت را…

 


طریقه استفاده از زردچوبه برای رفع آکنه و جوش

برای از بین بردن آکنه و جوش های مزاحم نیز می توانید از مخلوط زردچوبه استفاده کنید. یک قاشق چای خوری زردچوبه، 3 قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق غذاخوری آرد و چند قطره عسل را با هم خوب مخلوط کنید، سپس یک لایه از آن را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. بعد صورت خود را بشویید.

لایه برداری پوست صورت با استفاده از زردچوبه

زردچوبه یکی از بهترین لایه بردارهای پوست صورت است، برای اینکار، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب و سرکه سیب مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه پوست خود را کاملا بشویید و خشک کنید. دو تا سه بار در هفته از این ماسک لایه بردار استفاده کنید.

همچنین به نوعی با توجه به فواید دیگر زردچوبه می توان گفت که استفاده از زردچوبه می تواند از پیری زودرس نیز جلوگیری کند. در پایان نیز توصیه می کنیم هنگام استفاده از این ادویه بر روی صورت، قبل از استفاده آنرا روی پوست دست خود امتحان کنید و به چند روز منتظر بمانید. زیرا ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک روی پوست شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *