روغن نارگیل و خواص آن

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل تقویت آبرسانی و تأمین آنتی اکسیدان‌های مغذی برای پوست، از مواد پرمصرف محسوب می‌شود. این روغن علاوه بر مصرف خوراکی و فواید بی­‌نظیر پوستی که دارد برای ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی طبیعی دارد. در ادامه با خواص بسیار زیاد این روغن آشنا می­‌شویم.

خواص روغن نارگیل

خواص این ماده در زمینه‌­ی زیبایی و سلامت فقط به مرطوب کردن پوست محدود نمی­شود. روغن نارگیل روند سوخت و ساز بدن را با تحریک غده تیروئید سرعت می بخشد. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب زنجیره متوسط است که غده تیروئید را فعال می کند. نتایج مطالعات مختلف نشان می دهد که اسیدهای چرب زنجیره متوسط می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن انسان را تا ۴۸ درصد افزایش دهد. اثر تقویت سوخت و ساز این تری گلیسیریدها می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. روغن نارگیل میزان سوخت و ساز را در افراد چاق تا ۶۵ درصد افزایش می دهد. با افزودن مقدار اندکی از این روغن به رژیم غذایی، روند تبدیل چربی‌های ذخیره شده به انرژی و در پی آن روند کاهش وزن سرعت می یابد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی ویژگی‌های ضد قارچی، ضد باکتری  و ضد ویروسی است و از این رو، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. روغن نارگیل خطر ابتلا به بیماری دیابت را با کاهش اشتها و طولانی‌تر کردن مدت زمان احساس سیری کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در این روغن روند سوخت و ساز را در بدن تسریع می‌کند. روغن نارگیل به تقویت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند؟ اگر چه این روغن حاوی چربی‌های اشباع است اما این چربی‌ها اثر منفی بر قلب ندارد. روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که سطح کلسترول خوب در خون را افزایش می‌دهد.


شاید دوست داشته باشید

عرق کاسنی و خواص آن

عرق کاسنی و خواص آن

یکی ازمفید ترین عرقی جات گیاهی، عرق کاسنی است که در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری‌ها موثر است ودر طب باستانی به عنوان یک گیاه دارویی معرفی شده است.

 


طرز تهیه روغن نارگیل

 

روغن نارگیل

 

یک نارگیل رسیده انتخاب کنید. آن را برش زده و سپس گوشت آن را از پوست جدا کنید.

سپس این نارگیل ها را به قطعات بسیار کوچکی خرد کنید و در غذاساز بریزید.

با سرعت متوسط نارگیل‌ها را میکس کنید تا مخلوط یک­دستی به دست بیاید.

اگر مخلوط سفت است و به راحتی میکس نمی­شود آب سرد به آن اضافه کنید تا به خوبی میکس شود.

بعد این مخلوط را در یک صافی پارچه­‌ای بریزید و در زیر صافی ظرفی با دهانه­‌ی باز برای جمع کردن روغن نارگیل به­‌دست آمده قرار دهید.

صافی پارچه‌­ای را ببندید و فشار دهید تا تمامی روغن از آن خارج شود.

اجازه دهید ظرف مدت 24 ساعت دست نخورده باقی بماند. روغن از آب جدا خواهد شد.

می‌­توانید برای این­که روغن سریع ببندد، ظرف را در یخچال قرار دهید.

در انتها با یک قاشق قسمت بسته شده‌­ی آن را بردارید. روغن خالص در ظرف باقی می­‌ماند.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *