ماسک های زغالی و شناخت مزایای زیادی که برای پوست دارند

ماسک های زغالی و شناخت مزایای زیادی که برای پوست دارند - ویکی ووک

ماسک های زغالی که به ماسک های سیاه و یا بلک ماسک هم معروف هستند، امروزه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ماسک هایی هستند که بر روی پوست صورت استفاده می شوند.

این ماسک به عنوان یک اسکراب و لایه بردار پوستی می تواند علاوه بر لایه برداری از سطح پوست، فواید فراوانی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

در مطلب پیش رو، نکاتی را در این زمینه و نحوه استفاده از این ماسک کاربردی عنوان خواهیم کرد، پس برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر در این مورد، با ما همراه باشید.

ماسک های زغالی و شناخت مزایای زیادی که برای پوست دارند - ویکی ووک

ماسک های زغالی و معرفی بیشتر آن ها

زغال فعال یا همان کربن، پودر سیاه رنگی است، که در اثر مجاورت زغال با گرمای زیاد حاصل می شود، با قرار دادن زغال در معرض حرارت شدید و بالا، سوراخ هایی در آن بوجود می آید، که سبب پدید آمدن زغال فعال خواهد شد.

ماسک زغالی یا زغال فعال از همان زغال چوب بدست می آید، اما با زغال هایی که درون منقل و برای پخت و پز استفاده می شود تفاوت دارد و براحتی می توانید انواع مختلف آن را بصورت آماده از بازار لوازم آرایشی تهیه کنید.

تهیه ماسکِ زغال - ویکی ووک

برخی از خواص ماسک زغال

زغال ها به کثیفی و آلودگی های موجود بر روی پوست چسبیده و آن ها را از منافذ پوست بیرون می آورند، ماسک زغال در واقع مانند یک آهنربا، باکتری ها، چربی ها، سلول های مرده پوست و آلودگی ها را به خود جذب می کند و بدین صورت پوست شفاف تر و درخشان تر خواهد شد.

این لایه بردار خوشبو یک ضد عفونی کننده قوی هم هست که برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوست می تواند به خوبی عمل کرده و با پاکسازی سلول های مرده پوست آن ها را هم از بین ببرد.

این ماسک برای افرادی که دارای پوستی چرب هستند بسیار مفید است و می تواند چربی پوست را متعادل کرده و جوش ها و آکنه ناشی از چربی را بر روی پوست کاهش دهد.

حتی به دلیل کاهش چربی با استفاده از انواع ماسک های زغالی و مصرف آن بر روی پوست های چرب، می توانید باعث پیشگیری از بروز جوش و آکنه و ایجاد جوش های سر سیاه بر روی اینگونه پوست ها شوید.

مزیت دیگری که استفاده از ماسک زغالی دارد، برطرف کردن جای نیش حشرات و زخم ها و ضایعات پوستی است، که به شکلی باور نکردنی به ترمیم پوست در این زمینه هم کمک خواهد کرد و کافیست که فقط یکبار آن را در این موارد، تست کنید.

ماسک های زغالی و شناخت مزایای زیادی که برای پوست دارند - ویکی ووک

نحوه استفاده از ماسک زغال

قبل از استفاده از هر ماسکی و حتی ماسک زغالی بهتر است تا پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی کاملاً پاک کنید و سپس پوست صورت را با توجه به شوینده های متناسب با نوع پوست خود، بخوبی شست و شو دهید.

خوب است برای قرار دادن ماسک بر روی صورت، رو به آینه بایستید تا بتوانید ماسک را دقیقاً در محل هایی از صورت که بیشتر مد نظر است، بزنید.

حالا ماسک آماده شده را بطور یکدست و یکنواخت و با کمک یک براش (برس آرایشی) مناسب و یا نوک انگشتان تان که تمیز و پاکیزه است، بر روی تمامی پوست صورت بمالید.

برای جلوگیری از تحریکات پوستی، سعی کنید ماسک های زغالی را در تمام صورت و یا بر روی قسمت هایی که در نظر دارید به یکباره گسترش دهید.

مواد را کمی و به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شده و کم کم بر روی پوست خشک شود.

پس از طی شدن زمان مناسب که معمولاً بین 7 تا 10 دقیقه بطول خواهد انجامید و هنگامی که ماسک خشک شد، از پایین ماسک گرفته و آن را در جهت بالای صورت بکشید.

البته ماسک زغالی بسیار راحت تر از سایر ماسک ها بر روی پوست صورت پخش خواهد شد و به راحتی هم از پوست جدا می گردد.

سپس صورت را با آب ولرم شست و شو داده و تمامی قسمت ها را بخوبی از ماسک پاک کنید، حالا پوست صورت را با استفاده از یک حوله نرم، به آرامی خشک کنید.

ماسک زغال - ویکی ووک

نکات قابل توجه

دقت کنید که هیچگاه این ماسک ها را بر روی پوست اطراف چشم و یا لب نزنید، زیرا که پوست این نقاط، بسیار ظریف و حساس است و ممکن است دچار حساسیت و پوسته شود.

چون که عموماً پوست پس از استفاده از ماسک ها زغالی دچار خشکی می شود، حتماً پس از مصرف آن از یک نرم کننده خوب و مناسب بر روی پوست خود کمک گرفته و به آرامی نرم کننده را به همه پوست بمالید.

اگر در موقع استفاده از ماسک احساس درد و یا ناراحتی داشتید، باید بلافاصله آن را از روی پوست پاک کرده و بشویید و منتظر گذشت زمان مورد نظر نباشید، چه بسا که پوست شما به اینگونه ماسک حساسیت داشته باشد.

کلاً استفاده از ماسک زغالی برای پوست های حساس توصیه نمی شود ولی اگر به دلایلی مجبور به مصرف آن شدید، بهتر است بعد از پاک کردن ماسک، از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست صورت کمک بگیرید.

افرادی که پوست های بی اندازه چرب دارند، بهتر است که بعد از استحمام و یا بعد از شستن صورت با مواد شوینده مناسب، از این نوع ماسک استفاده کنند.

متناسب با نوع پوست صورت خود می توانید هفته ای یک تا دو بار از این ماسک کمک بگیرید و یا آن را به هر دو هفته یکبار متناسب با نوع پوست خود، تنظیم کنید و در مصرف ماسک های زغالی افراط نکنید، تا شامل این ضرب المثل نشوید.

اومد اَبروشو درست کُنه، زد چشمشم کور کرد.!!!

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *