آیا می دانید چه میوه هایی برای لاغری مفید هستند؟

آیا می دانید چه میوه هایی برای لاغری مفید هستند؟ - ویکی ووک

امروزه که تب لاغری و خوش اندامی! به همه سرایت کرده است! اغلب افراد به دنبال میوه هایی برای لاغری می گردند و می خواهند با خوردن بعض از میوه ها به خوش تیپی و مانکن شدن نزدیک شوند!

اما واقعاً مصرف میوه می تواند یکی از بی درد سرترین و سالم ترین روش هایی باشد که به کاهش وزن کمک خواهد کرد و ما در این پست می خواهیم تعدادی از این میوه ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی میوه هایی برای لاغری

میوه هایی برای لاغری مفیدند که دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری باشند که تقریباً اکثر میوه ها از این مزیت برخوردارند از جمله:

سیب

سیب یکی از بهترین میوه های سیر کننده و کم کالری است که سرشار از فیبر هم می باشد از این رو برای لاغری بسیار مناسب است.

انواع مختلفی از سیب ها وجود دارند که همه آن ها حاوی ویتامین های گوناگون و مواد معدنی و بسیار مغذی هستند.

از این میوه می توانید به صورت خام و قبل از غذا و یا پخته و یا حتی با افزودن به غذاها و یا سالادهای مختلف هم استفاده کنید.

انار

انار هم که یکی از میوه های بهشتی است، دارای خواص و فواید بسیاری است که از جمله برای لاغری هم مفید می باشد.

فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، پتاسیم، فولات، آنتی اکسیدان، فسفر و… سبب شده که این میوه به عنوان یکی از چربی سوزهای عالی معرفی شود.

پرتقال

می دانید که پرتقال و تمامی مرکبات از ویتامین C زیادی برخوردار هستند، آن ها همچنین دارای فیبر زیادی هستند و سیر کننده هم می باشند.

برای اینکه با خوردن پرتقال احساس سیری بیشتری کنید و این میوه، بتواند برای لاغری کمک بیشتری به شما بکند، سعی کنید به جای مصرف آب پرتقال، حتماً میوه آن را به صورت کامل مصرف کنید.

از این میوه که کم کالری هم هست، می توانید در انواع دسرها و سالادها هم استفاده کنید تا بدون گرفتن رژیم های سخت و طاقت فرسا بدین وسیله بتوانید وزن خود را کاهش دهید.

آناناس

آناناس با موادی که در خود دارد مانند، آهن ، مس، فولات، منیزیم، نیاسین، تیامین، ویتامین C، ویتامین B6 و… می تواند علاوه بر کمک به کاهش وزن، برای بهبود بیماری های قلبی، دیابت و… مفید باشد.

این میوه ی خوش خور و بسیار محبوب که جزو میوه های گرمسیری هم محسوب می شود، برای تنظیم فشار خون، سلامت پوست و مو، افزایش سطح انرژی و…می تواند قوی عمل کرده و مؤثر باشد.

لیمو ترش

ناگفته پیداست که لیمو ترش می تواند جزو میوه هایی برای لاغری باشد، چون به هضم غذا کمک کرده و با ترشی خود سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری خواهد کرد.

لیمو ترش با داشتن مقادیر زیادی از ویتامین C و داشتن موادی مانند کلسیم ، منیزیم، فولات، مس، تیامین و…باعث سم زدایی بدن شده و پوست را شفاف کرده و به آن شادابی خاصی می بخشد.

علاوه بر همه این ها لیمو می تواند با موادی که در خود ذخیره دارد، از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرده و به سلامت قلب هم کمک کند و برای استخوان ها نیز مفید باشد.

کیوی

کیوی منبع غنی از ویتامین C و فیبر است که جهت کاهش وزن و برای لاغری بسیار مناسب و مفید است که اگر بتوانید آن را با پوست بخورید مقدار فیبر دریافتی آن بیشتر هم خواهد شد.

کیوی دارای ویتامین E و فولات است که می تواند به کاهش فشار خون،

کنترل قند خون، بهبود وضعیت روده ها، کاهش کلسترول و…هم کمک مؤثری بنماید و سلامتی را در فرد ارتقاء دهد.

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای سرشار از ویتامین C و ویتامین A است و با آب فراوانی که در خود ذخیره کرده است، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند گزینه مناسبی است و در این عرصه علاقه مندان بسیاری دارد.

بررسی ها نشان داده که مصرف گریپ فروت سبب کاهش چربی در بدن شده و سطح کلسترول را هم در بدن بهبود می بخشد، همچنین این میوه باعث کاهش فشار خون در افرادی شده که از فشار خون بالا رنج می برند که علاوه برخوردن این میوه به صورت خام و به تنهایی، می توان از آن در انواع سالادها هم استفاده کرد.

 هندوانه

شاید تعجب کنید اما هندوانه هم بر خلاف تصور برخی افراد که این میوه را به خاطر قند بالا چاق کننده می دانند، اما به خاطر مقدار آب بسیار زیادی که دارد، می توان آن را جزو میوه هایی برای لاغری و کاهش وزن محسوب کرد.

هندوانه یک چربی سوز فوق العاده و سرشار از مواد مغذی و دارای موادی مانند، پتاسیم، لیکوپن، آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C و… است که علاوه بر کاهش وزن به کاهش التهاب در بدن، بهبود سلامت قلب، حفظ رطوبت بدن و… کمک کرده و می تواند مؤثر باشد.

میوه های دیگری هم هستند که به لاغری کمک می کنند؛ ولی باید گفت، خوردن میوه ها به تنهایی نمی تواند به ما در کاهش وزن کمک کند، بلکه در کنار آن باید به فعالیت های بدنی و گرفتن رژیم هم ادامه دهیم.

 

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *