بررسی کنسول نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ

بعد ماه ها صبر کردن بالاخره انتظار ها به پایان رسید و از دیروز  کنسول فوق العاده نینتندو سوییچ با قابلیت های خارق العاده ای که در اختیار گیمرها قرار می دهد در سراسر دنیا منتشر شد بنابراین ما قصد داریم تا در این پست به بررسی این کنسول بپردازیم با ما همراه باشید.

نینتندو سوییچ

درباره ی کنسول نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ دستگاهی هیبریدی، ترکیبی است و به عنوان یک کنسول بازی خانگی و کنسول بازی دستی طراحی شده است. این کنسول دارای صفحه نمایشی ۶٬۲ اینچی با وضوح اچ‌دی و قابلیت چندلمسی شبیه به تبلت و دو کنترل‌کننده بازی بی‌سیم با قابلیت جدا شدن است که به صورت کشویی از دو طرف در اطراف کنسول قرار می‌گیرند.سوئیچ نیز همانند نینتندو ۳دی‌اس از حافظه فلش رام کارتریج به جای دیسک‌های نوری استفاده می‌کند و از فناوری سازگاری عقبرو در آن بکار برده نخواهد شد. این کنسول قابلیت های فراوانی را برای گیمر ها فراهم خواهد ساخت شاید قابلیت switch 1-2 یکی از بهترین حس های باشد که گیمرها میتوانند تجربه کنند.

نینتندو سوییچ

سخت افزار کنسول نینتندو سوییچ

درباره ی سخت افزار این کنسول اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما با کالبدشکافی کنسول اطلاعاتی از آن وجود دارد که بشرح زیر است:

این کنسول دارای دودسته میباشد که اصطلاحا به آن جوی کان (Joy-Con) میگویند می باشد که وزنی معادل 400 گرم دارد که در مقایسه با کنسول ویی که وزن 500 گرمی داشت بهبود یافته است.پردازنده اصلی آن همانطور که انتظار میرفت و خود شرکت انویدیا نیز تایید کرده بود از نوع ODNX02-A2 انویدیا مبتنی بر معماری تگرا X1 می باشد.و همانطور که قبلاً فاش شده بود، رم 4 گیگابایتی از دو واحد 2 گیگابایتی LPDDR4 ساخت کمپانی سامسونگ تشکیل شده است.

نینتندو سوییچ

حافظه داخلی به کار رفته در این کنسول از نوع فلش NAND 32 گیگابایتی ساخته شده توسط شرکت توشیبا و غیر قابل تعویض است؛ هرچند که می توان با اضافه کردن مموری کارت به ظرفیت آن افزود.همچنین چیپ بلوتوث نسخه 4.1 و وای-فای کار گذاری شده در این کنسول توسط «برادکام» و درگاه USB نوع C توسط «پریکام» تولید شده است. مهمترین فاکتو این کنسول قابل حمل باتری آن میباشد که باتری با ظرفیت 4100 میلی آمپر کار گذاشته شده است و 16 وات ساعت توان دارد.اغلب قطعات سخت افزاری کنترلرها توسط کمپانی «ماکرونیکس» تولید شده و سنسورهای NFC و حرکتی آن را (به نظر می رسد) کمپانی STM ساخته است.

در فیلم زیر میتوانید قطعات داخلی جعبه را نیز ببینید.

چه بازی های را میتوان برروی کنسول نینتندو سوییچ بازی کرد؟

شاید این سوال خیلی از کاربران باشدکه چه بازی های را میتوانند بر روی این کنسو اجرا کنند.

خود شرکت نینتندوبعدازرونمایی از این کنسول وعده ی زیادی به کاربران دادازجمله:

  • پروژه سونیک
  • جستجوی اژدها۱۰
  • جستجوی اژدها 11
  • نسخه‌ای از بازی الدر اسکورولز ۵: اسکایرم
  •  ان‌بی‌ای ۲کا۱۷
  • اسپلاتون
  • و یکی از بهترین بازی های این کنسول به اسم افسانه ی زلدا

البته این شرکت وعده بازی های معروفی همچون Fifa18 را نیز داده است.

 

 

به امید فردایی روشن.

منابع : ویکی پدیا / nintendo

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *