توصیه هایی برای زیبایی بدون آرایش!

توصیه هایی برای زیبایی بدون آرایش! - ویکی ووک

زیبایی بدون آرایش!!! اصلاً مگه داریم، مگه میشه؟ بله هم داریم هم میشه!

شاید در دنیای پر زرق و برق و مصنوعی امروز تصور یک صورت زیبا و جذاب بدون آرایش غیر ممکن باشد، اما این مسئله واقعیت دارد و به نظر می رسد که خانم ها کم کم از بودن این همه مواد آرایشی بر روی سر و صورت خود و این همه صرف وقت جلوی آینه! به منظور زیبا سازی خود خسته شده اند و به دنبال راه حل های ساده و طبیعی برای بدست آوردن زیبایی هستند.

در این قسمت قرار است تا راه هایی را برای این زیبایی ساده و بدون آلایش یا بدون آرایش! عنوان کنیم، اگر شما هم جزو این گروه هستید، با ما باشید.

زیبایی بدون آرایش و راه حل هایی برای آن

شاید در نگاه اول زیبا بودن بدون آرایش غیر ممکن به نظر برسد، اما شما با رعایت یک سری فاکتورها قادر خواهید بود تا با ایجاد پوستی شفاف، زیبایی واقعی و طبیعی را به نمایش بگذارید.

استفاده از مواد غذایی مفید

بیشتر از هر نکته دیگر به سلامت و بهداشت پوست و موی خود دقت و رسیدگی کنید و با مصرف انواع میوه ها، سبزیجات، غلات و محصولات طبیعی و ارگانیک که برای پوست شما مفید هستند، دقت و توجه داشته باشید.

از غذاهای سالم استفاده کنید و از خوردن فست فودها در حد و اندازه زیاد و به صورت هر روزه بپرهیزید.

برای اینکه کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنید، شرط اول این است که یک پوست باطراوت و شاداب داشته باشید و برای داشتن چنین پوست و مویی، علاوه بر خوردن مواد غذایی سالم، استفاده از ماسک های طبیعی و محلول های خانگی ضروری به نظر می رسد.

توصیه هایی برای زیبایی بدون آرایش! - ویکی ووک

خوردن آب کافی

خوردن آب کافی و حداقل 6 تا 8 لیوان آب بطور روزانه، باعث جوانی و طراوت پوست خواهد شد که در زیبایی پوست هم بسیار تأثیرگذار است، البته این میزان نیاز به آب در همه اشخاص یکسان نخواهد بود و نسبت به فعالیت و نوع جنسیت و عوامل دیگر متغیر خواهد بود.

خوردن آب کافی - ویکی ووک

داشتن خواب کافی

خواب و استراحت کافی هم یکی از فاکتورهای مهم برای داشتن پوست خوب و چهره ای جوان و زیبایی بدون آرایش است، پس خوب بخوابید و به موقع بخوابید و این نکته خیلی خیلی مهم را بخاطر داشته باشید که به موقع خوابیدن علاوه بر طراوت بخشیدن به پوست، ضامن سلامتی شماست.

توصیه هایی برای زیبایی بدون آرایش! - ویکی ووک

شستن صورت

روزانه دو تا سه بار صورت خود را با شوینده های مخصوص پوست تان، یکی در هنگام صبح و یک بار هم شب قبل از خواب بشوئید، ولی در این کار افراط نکنید، چون استفاده از شوینده ها، سبب خشکی پوست شما خواهد شد.

از یک صابون و شوینده متناسب با پوست خود و از یک مارک معتبر استفاده کنید و از بکار بردن انواع مختلف شوینده ها بپرهیزید و به جای خرید مشتی از لوازم آرایش، یک صابون خوب هر چند گران قیمت را خریداری کنید.

توصیه هایی برای زیبایی بدون آرایش! - ویکی ووک

استفاده از مرطوب کننده

سعی کنید به جای آرایش زیاد صورت، فقط از یک کرم مرطوب کننده خوب و مناسب و یک لایه بردار پوست مناسب با SPF بالا، که در صاف و شفاف به نظر رسیدن پوست به شما کمک می کند، استفاده کنید.

مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با پوست شما باشد و اگر پوست حساسی دارید، مرطوب کننده ملایمی را خریداری کنید که فاقد چربی بوده و سبک باشد و از ایجاد جوش و یا سوزش بر روی پوست تان جلوگیری کند و در ایجاد زیبایی بدون آرایش هم به شما کمک کند.

مرطوب کننده - ویکی ووک

استفاده از کرم لایه بردار

کرم های لایه بردار، سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما جدا کرده و به آن درخشش و شادابی بیشتری خواهند داد و تنفس پوست را راحت تر خواهند کرد، از این کرم ها هم جهت طراوت بخشیدن به پوست حداکثر دو بار در هفته می توانید استفاده کنید.

دقت کنید که زیاده روی در لایه برداری پوست هم باعث خشک شدن زیادی پوست و تحریکات پوستی شده و آن ها را آسیب پذیر خواهد کرد.

کرم - ویکی ووک

رسیدگی به ناخن ها

به ناخن های خود رسیدگی کنید و با استفاده از خوراکی هایی که دارای کلسیم، ویتامین D، ویتامین A و… هستند، آن ها را خوب و سالم نگه دارید، یک مانیکور ساده و داشتن ناخن های مرتب، تمیز و سالم، شما را زیباتر نشان خواهد داد و نیازی به کاربرد انواع لاک های مختلف نخواهید داشت که در دراز مدت آسیب جدی به ناخن ها وارد می کند.

داشتن یک مدل موی ساده اما زیبا و پرپشت، بسیار جذاب تر و زیباتر از ایجاد انواع مدل موها، اما بدون سلامت است.

رسیدگی به ناخن - ویکی ووک

شستن به موقع موها

از شوینده و شامپوی مناسب با نوع موی خود کمک بگیرید و متناسب با نوع مو،هفته ای چند بار موهایتان را بشوئید و از چرب و کثیف شدنشان جلوگیری کنید، چون این موضوع می تواند خود یکی از مهمترین نکات در بدست آوردن زیبایی بدون آرایش باشد.

حداکثر هر 4 تا 6 ماه یک بار، نوک موهای خود را کمی کوتاه کنید تا از بروز موخوره و خراب شدن موها جلوگیری به عمل آورید.

با کمک انواع روغن های طبیعی و گیاهی معطر و خوشبو، موهای خود را ویتامینه کرده و به آن ها نرمی و لطافت را هدیه دهید.

شستن موها - ویکی ووک

به کار بردن مرطوب کننده های لب

به جای استفاده از انواع رژلب در مدل ها و اشکال مختلف، که همواره بر روی لب شما قرار دارند و تحدیدی برای سلامت پوست لب به شمار می روند، از یک مرطوب کننده لب کمک بگیرید، چون کافیست تا لب های شما مرطوب بوده و براقیت خاص خود را داشته باشند، حتی اگر بتوانید یک برق لب یا مرطوب کننده لب خانگی تهیه کنید، برای سلامت پوست شما بهتر خواهد بود.

برق لب - ویکی ووک

استفاده از کرم های ضد آفتاب

لازم است تا هر روزه از کرم های ضد آفتاب بر روی صورت خود استفاده کنید، بهترین گزینه انتخاب یک کرم ضد آفتاب با کمی ته رنگ مختصر است که علاوه بر مراقبت از پوست، به آن رنگ و جلای ویژه ای خواهد داد.

استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب با پوست و دارای مرطوب کننده با حداقل SPF بالای 30 درصد، به پوست شما شادابی ویژه ای خواهد بخشید و در آنچه که شما در پی آن هستید، یعنی زیبایی بدون آرایش می توانند کمک بسیار مؤثری باشند.

کرم ضد آفتاب - ویکی ووک

کرم ضد چروک آری یا نه

از کرم های مخصوص جوان سازی پوست و به اصطلاح ضد پیری و ضد چروک، در سنین پایین و بخصوص کمتر از سی سالگی استفاده نکنید، چون مواد بکار برده شده در آن بسیار قوی است و برای پوست های جوان، مضر خواهد بود، پوست تان را با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک جوان نگه دارید و از مصرف مواد شیمیایی تا جایی که ممکن است خودداری کنید.

کرم ضد چروک - ویکی ووک

به خاطر داشته باشید که همیشه زیبایی در سادگی است.

 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *