آیا آب سبزیجات لاغر میکند؟

آیا آب سبزیجات لاغر میکند؟ / ویکی ووک

بسیاری از افراد فکر میکنند که آب برخی از سبزیجات همچون کرفس و… لاغر کننده است، اما باید گفت که آب سبزیجات باعث چربی سوزی نمی شود و مصرف بیش از حد آنها نیز بسیار خطرناک است، در مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چرا می گویند آب سبزیجات برای لاغری استفاده کنید.

دلیل لاغری با آب سبزیجات

در همین ابتدا باید گفت که هیچ ماده‌ی غذایی نیست که خوردن آن باعث لاغری شود. مصرف آب سبزی ها نظیر آب کرفس فقط به دلیل فیبر و آب فراوانی که دارد ممکن است باعث کاهش اشتها و کاهش جذب برخی چربی‌ها و دفع مقداری آب شود. ازاین روفرد تصورمی‌کند وزنش پایین آمده است اما در واقع این طور نیست.

 

آیا آب سبزیجات لاغر میکند؟ / ویکی ووک

 

آب سبزی‌ها به دلیل داشتن انواع فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌ها، برای بدن مفید است ولی چربی‌سوز نیست مگرآن که فرد در توازن منفی انرژی باشد . به عبارت دیگراگرانرژی دریافتی کمترازمقداری باشد که در بدن‌ سوزانده می‌شود، بدن ناچار خواهد شد ازمنابع چربی استفاده کند و چربی‌ها می‌سوزد اما اگر دریافت انرژی بیش ازمصرف آن باشد، چربی در بدن ذخیره می‌شود و خوردن هیچ ماده‌ غذایی نمی تواند این روند را متوقف ‌کند.


شاید دوست داشته باشید

پی آر پی چیست؟ / ویکی ووکپی آر پی چیست؟

پی آر پی ( PRP ) یا پلاکت درمانی (سلول درمانی) روش نوینی است که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک، و باعث…

 

 


خطرات مصرف بالای آب سبزیجات

مصرف روزانه ومداوم آب سبزی‌ها به ویژه کرفس به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود زیرا کرفس ازسبزی‌هایی است که اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن به ویژه در افرادی که کلیه سنگ‌ ساز دارند، می‌تواند باعث تشکیل یا بزرگ تر شدن سنگ شود. علاوه بر این دریافت بیش ازاندازه اگزالات عاملی مهم درازبین رفتن عناصر دوظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم

البته برخی از ترکیبات غذای هستند که سوخت ساز را افزایش می دهند اما بهترین راه لاغری و داشتن تناسب اندام همیشگی داشتن رژیم غذایی مناسب است که تمام مواد غذایی روازنه مورد نیاز بدن را به بدن برساند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “آیا آب سبزیجات لاغر میکند؟

  1. ساتم ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون بردار منم چربی داره خورشت کرفس رو با آبش سر می کشه فکر می کنه بیش از حدش خوبه آدرس این صفحه رو باید واسش بفرستم تا مطلع بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *