نقد و بررسی بازی Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

پس از انتظار‌های طولانی و دقیقا بعد از ۵ سال جدیدترین عنوان از سری بازی‌های مس افکت با نام Mass Effect: Andromeda در بازار‌های جهانی عرضه شد. این بازی یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ بود اما پس از منتشر شدن تخریب‌های زیادی از سوی منتقدان ارائه شد و این نشان‌دهنده‌ی آن است که بازی بسیار ضعیف عمل کرده است. در این مقاله به نقد و بررسی بازی Mass Effect: Andromeda پرداخته‌ایم.

بررسی بازی Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

متاسفانه Andromeda نمی‌تواند طرفداران خود را ۱۰۰٪ خوشحال کند درست در همان حالتی که مردم از شیوه‌ی پایان یافتن Mass Effect 3 خوشحال نشدند. کمپانی Bio Ware چیز‌های بزرگی را در بازی قرار داده است اما داستان اصلی، شخصیت‌ها و المان‌های مربوط به سناریوی بازی و همچنین وجود مسائل و مشکلات فنی، این بازی را از خوب بودن دور کرده است.

Mass Effect: Andromeda عنوان اکشن نقش آفرینی بزرگی است که بعضی صحنه‌هایش توانسته به قدرت سه‌گانه پیشینه خود ارزش ویژه‌ای بدهد. گیم‌پلی نبردهای سخت و هیجانی و صداگذاری فوق العاده زیبای بازی توانسته فضای علمی تخیلی بسیار خوبی ایجاد کند. اما متاسفانه سناریوی داستان بازی به‌صورت مستمر قوی نوشته نشده و ستاره خاصی همانند فرمانده شپرد در سه‌گانه‌ی اصلی بازی Mass Effect در میان شخصیت‌های بازی وجود ندارد تا کشش را برای تجربه در ساعات طولانی ایجاد کند. دیگر موارد ناامید کننده‌ای چون نبود نژادهای جدید، عدم امکان شخصی سازی یاران همراه، مشکلات بزرگ عملکردی و فنی نیز وجود دارند. بازی نتوانسته از کمبودهای خودش فرار کند اما افراد صبور و ماجراجو می‌توانند ستارگان درخشانی را در تاریکی پیدا کنند و برای آن‌ها می‌تواند یک بازی خوب و امیدوار‌کننده باشد.

داستان بازی Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

بازی Mass Effect Andromeda در یک کهکشان جدید به نام Andromeda اتفاق می افتد و روند بازی در این نسخه بر روی اکتشافات مختلف تمرکز دارد. یعنی شما باید مدام از این سیاره به آن سیاره رفته و چیزهای مختلف را کشف کنید . پس با این حساب ، هر چه بیشتر بگردید و پیدا کنید به امتیاز بهتری دست می یابید. شما می توانید در Andromeda ماکویی که در نسخه ی جدید بسیار بهبود یافته را برانید و دشمنان را یکی یکی از لب تیغ بگذارنید. علاوه بر این می توانید یک تیم ماجراجو تشکیل دهید و مبارزات مختلفی در این کهکشان نو انجام دهید.

به نظر می رسد امکاناتی که درون این وسیله ی قرار داده شده از قبل خیلی بهتر شده باشد تا بازیکن بهتر بتواند با آن در سیاره به اکتشاف بپردازد. زمانی که موجی از دشمنان بر سر شما میریزند ، احساس می کنید که تعدادی کابوی فضایی دارند با اسب های خود به سمت شما می آیند و به جای تیر به سمت شما اشعه ی لیزر پرتاب می کنند! این محیط شلوغ و پر از آدم هیجان خیلی خوبی به آدم وارد می کند ولی باید ببینیم که آیا می تواند انتظارات ما را از یک بازی چند نفره بر آورده کند؟در Andromeda شما می توانید به جای یک انسان در هر دو جنسیت زن و مرد ، بازی کنید.

همچنین آیتم های شخصی سازی مختلفی هم برای هر دو نوع کاراکتر موجود است ، از کلاه آنها گرفته تا لباس ها ی مختلف . با نگاه کردن به آینده ی بازی و همچنین وجود بازی های AAA ، به این نتیجه می رسیم که احتمالا در Andromeda هم پرداخت درون بازی وجود داشته باشد تا شما بتوانید با آن چیزهای مختلفی برای کاراکتر و یا سفینه خود بخرید.

تریلر بازی Mass Effect: Andromeda

 

Mass Effect: Andromeda

 

 

از تریلر و خود این بازی مشخص میشود که این بازی دارای نکات مثبت و منفی زیادی میباشد.

نکات مثبت بازی:

  • جهان نفس‌گیر بازی برای گشت و گذار و اکتشاف
  • سیستم مبارزه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز
  • روایت‌گویی داستان جالب و جدید بازی

نکات منفی بازی:

  • شخصیت‌های چوبی و گفت و گو‌های کسل‌کننده
  • ماموریت‌های بیش از اندازه بیهوده،تصمیم‌های مهم کافی نیست
  • مسائل فنی جزیی ولی فراگیر

 

سیستم مورد نیاز بازی Mass Effect: Andromeda

 

Mass Effect: Andromeda

 

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ / ویندوز ۸٫۱ / ویندوز ۱۰
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5 3570 یا AMD FX-6350
  • حافظه‌ی رم: ۸ گیگابایت حافظه
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 660 2گیگابایتی / AMD Radeon 7850 2 گیگابایتی
  • فضای مورد نیاز: حداقل ۵۵ گیگابایت فضای خالی در دسترس

سیستم پیشنهادی برای اجرا بازی:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ / ویندوز ۸٫۱ / ویندوز ۱۰
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7-4790 یا AMD FX-8350
  • حافظه‌ی رم: ۱۶ گیگابایت حافظه
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1060 3 گیگابایتی / AMD RX 480 4گیگابایتی
  • فضای مورد نیاز: حداقل ۵۵ گیگابایت فضای خالی در دسترس

 

منابع: ZoomG

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *