سونی پلی استیشن 5 چه مشخصاتی دارد؟

سونی پلی استیشن 5 چه مشخصاتی دارد؟ - ویکی ووک

بعد از مدت ها بالاخره سونی با برگزاری یک رویداد پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال را رونمایی کرد،  در این رویداد بیشتر از بازی های این کنسول جدید صحبت شد اما بخش جذاب ظاهر زیبای ps5 بود که با تصاویر لو رفته در روزهای قبلی بسیار متفاوت بود در این مطلب میخواهیم بیشتر با این کنسول آشنا شویم. همچنین شما در این سایت میتوانید اخبار جذاب بازی ها و تحلیل باری های محبوب را دنبال کنید.

 

 

مشخصات سونی پلی استیشن‌ 5

 رویداد سونی در حالی برگزار شد که این شرکت قبل از رویداد سخنی از رونمایی از کنسول جدید خود نکرده بود، اما این شرکت تصمیم گرفت که این کنسول را با نمای زیبایش رونمایی کند. طبق اعلام مارک سرنی معمار ارشد پلی استیشن 5، این کنسول جذاب دارای مشخصات زیر است:

 

 

  • پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شدهRDNA 2، قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ۳۶
  • واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر ۲.۲۳ گیگاهرتز
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و ۲۵۶ بیتی
  • پهنای حافظه: ۴۴۸ GB/s
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: ۸۲۵ گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: درگاه SSD از نوعNVMe
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB
  • درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD

 

 

یکی از مزایای که این کنسول را برتر کرده است، استفاده از ssd است که باعث شده اجرای بازی ها بسیار بهتر از قبل شود و همچنین لودینگ سریع بازی ها بهبود پیدا کند و همچنین بازی سازان نیز با این اتفاق آزادی عمل بیشتری برای ساخت بازی داشته باشند.

ظاهر سونی پلی استیشن 5

در روزهای گذشته برخی از عکس های از این کنسول لو رفته بود که با توجه به رونمایی که انجام شده نشان می دهد که اصلا این کنسول با عکس های لو رفته شباهتی نداد.

 

 

در ظاهر این کنسول بار دیگر شاهد بازگشت رنگ سفید بعد از پلی استیشن ۱ خواهیم بود. این کنسول دارای مدل کاملا دیجیتال هم خواهد بود و به همراه هدست جداگانه و استند شارژر عرضه می‌شود. مدل کاملا دیجیتال این کنسول اندازه باریک‌تری نسبت به مدل معمولی دارد.

 

در طراحی پلی استیشن 5 شاهد استفاده از رنگ‌های سفید و مشکی هستیم که پیش از این هم در کنترلر دوال‌سنس آن را مشاهده کرده بودیم. پپلی استیشن 5 دارای دوربین مختص به خودش است و دارای ریموت کنترل اختصاصی خود هم خواهد بود. این اولین بار بعد از پلی استیشن ۱ است که سونی از رنگ سفید برای کنسول خود استفاده می‌کند.

 

 

قیمت سونی پلی استیشن 5

متاسفانه در حال حاضر قیمتی برای این کنسول اعلام نکرده است. و طبق اعلام این کنسول در تعطیلات 2020 عرضه خواهد شد.

 

 

منابع: playstation

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *