تویسرکان کجاست؟

تویسرکان کجاست؟ / ویکی ووک

در گشت و گذارهای قبلی، جاذبه های دیدنی شهرهای سرعین و تفرش را مورد بررسی قرار داده ایم. در این بخش میریم به تویسرکان، قطب گردوی ایران. در جنوب کوه های الوند و شهر همدان، سرزمینی میان دره های سرسبز و با صفا و چشمه های جوشان و هوایی دلپذیر واقع شده است. باغ های متعدد گردو در تویسرکان و کیفیت گردوهای آن شهرتی جهانی دارد.

تاریخچه ی تویسرکان

قدمت تویسرکان به قبل از میلاد حضرت مسیح برمی گردد که وجود آرامیگاه حضرت حیقیوق نبی گواه چندهزار ساله بودن این شهر است. رودآور قدیم از حمله مغول ها در امان نبود و به ویرانه ایی تبدیل شد. پس ­از این واقعه و بروی ویرانه های رودآور، تویسرکان کنونی و با ادغام دو روستای توی و سرکان که مکان هایی ییلاقی و خان نشین بودند، شکل گرفت.

 

تویسرکان کجاست؟ / ویکی ووک

 

از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهر می شود به مکان های زیر اشاره کرد:

  • آرامگاه حضرت حیقوق نبی

یکی از پیامبران صاحب کتاب بنی اسرائیل که با دانیال نبی معاصر بودند و آرامگاه آن، یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ایران محسوب می شود.

  • آرامگاه رضی دین آرتیمانی، شاعر معروف عصر صفوی
  • کاروان شاه عباس، در 5 کیلومتری تویسرکان
  • مدرسه شیخ علی خان زنگنه

شاید دوست داشته باشید

پاراگلایدینگ چیست؟ / ویکی ووکپاراگلایدینگ چیست؟

پاراگلایدینگ ورزشی، تفریحی و نشاط بخش است که رویای دیرینه بشر برای پرواز را تحقق بخشیده و حالا بشر با مجهز شدن به چتر یا پاراگلایدر و…

 


جاذبه های گردشگری تویسرکان

 

تویسرکان کجاست؟ / ویکی ووک

 

از جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و تاریخی، ب غیر از آرامگاه های تاریخی می توان به پارک توریستی کمربسته با سنگ فرش های زیبا و البته طبیعتی پاک و چشم نواز واقع در 3 کیلومتری تویسرکان رفت و از کهن سال ترین درختهای جهان در این پارک جنگلی دیدن کنید. همچنین در این شهر می توانید از پل تاریخی فرسفج واقع در جنوب غربی شهر فرسفج، قلعه ی دویست ساله ی اشتران و بازار 370 ساله و سرپوشیده که اثری جا مانده از دوره ی قاجاریه است بازدید کنید. البته از جاهای دیدنی مانند، غار کبوتران، دره باغ های سرکان و آرتیمان و آبشارهایی در دل کوه های دست نخورده و بکر، روستاها، ییلاق های و مناظر طبیعی زیبا و فوق العاده ی شهر طلای سبز که چشم هر بیننده ایی را به خود خیره خواهد کرد، نمی شود گذشت.

سوغاتی های تویسرکان

 

تویسرکان کجاست؟ / ویکی ووک

 

قالی و منبت کاری های زیبا از هنرهای سنتی و صنایع دستی این منطقه هستند و خورنی های خوشمزه و محلی تویسرکان هم به شرح زیر است:

  • انواع نقل
  • آش سماق
  • آش ترخینه
  • آش بادمجان

پیمان غیاثی نیا_1

 

نویسنده :
پیمان غیاثی نیا

 


 

منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *