نقد و بررسی بازی Watch Dogs 2

Watch Dogs 2

در سال 2012 استودیوی بازی سازی Ubisoft Montreal اعلام کرد که قصد ساخت بازی جهان باز جدیدی دارد که این سبک را به کل متحول خواهد کرد، بازی مذکور Watch Dogs نام داشت و در سال 2014 منتشر شد این بازی با استفاده از قابلیت هک و هک کردن محیط اطراف جذابیت خاصی به گیم پلی بازی وارد کرد و موفق به کسب نمرات نسبتا خوبی برای یک بازی جدید شد. این شرکت بعلت پرطرفدار بودن بازی واچ داگز نسخه ی دیگری از این بازی را در سال 2016 منتشر کرد که سبک این بازی، همانند نسخهٔ قبلی آن در سبک اکشن ماجراجویی با المان‌های مخفی‌کاری است. در این پست میخواهیم به بررسی بازی Watch Dogs 2 بپردازیم.

بررسی بازی Watch Dogs 2

Watch Dogs 2

تقریبا هر وقت بازی های این شرکت را بازی میکنیم با دو مشکل عمده روبرو هستیم، 1-عدم توجه کافی به جزییات، 2-فقدان چیزی به نام عنصر مولف. به جز تعدادی از آثار این شرکت که شاید به انگشتان دو دست نرسد اما در بازی واچ داگز2  نشان داد که شرکت یوبی سافت تقریبا متوجه شده است که ایراد های بازی آن کجاست.

نمای این بازی سوم شخص است و بازی از محیطی باز برخوردار است.

و گرافیک و جلوه های ویژه این بازی را بسیار مطلوبی قرار دارد و داستان نسبت به نسخه ی قبلی در حد قابل قبولی است، برخورد کاراکتر ها در این بازی بسیار جذاب است و شوخ طبع بودن این رابطه ها بازی را از حالت کسل کننده خارج کرده است.

این بازی در شهر سانفرانسیسکو جریان دارد که این شهر از ۶ بخش مختلف تشکیل شده است، هرکدام محیط و خصوصیات ویژه‌ای دارند از جمله دره سیلیکون. بازیکن می‌تواند برای گردش در شهر پیاده‌روی کند یا از وسایل نقلیهٔ موجود در بازی مثل، کامیون، خودرو، موتورسیکلت، موتور چهارچرخ و قایق استفاده کند. سیستم رانندگی بازی تعمیر شده و به گونه‌ای طراحی شده که خوش دست تر باشد.  قابلیت دیگری که به رانندگی اضافه شده است تیراندازی در حین رانندگی است. انجام حرکات آکروباتیک و پارکور جذابیت خاصی به بازی افزوده است.

داستان بازی Watch Dogs 2

Watch Dogs 2

پس از نصب کردن سیستم نظارتی CtOS (سیستم عامل نظارت مرکزی) در شهر شیکاگو، اینبار نوبت سان فرانسیسکو می رسد که به این سیستم نظارتی مجهز شود. قهرمان بازی،هکر باهوش جوانی است به نام مارکوس هالووِی. در دوران کودکیِ مارکوس نسخهٔ ارتقاء یافتهٔ CtOS، یعنی CtOS 2.0 او را اشتباهاً عامل جرمی معرفی می‌کند که مرتکب نشده بود.پس از این اتفاق، مارکوس با پی بردن به صدماتی که این سیستم می‌تواند به شهروندان بی‌گناه سان فرانسیسکو وارد کند وارد عمل می‌شود و تصمیم می‌گیرد که با گروهی از هکرها به نام دِدسِک همکاری کند و سیستم CtOS و شرکت سازندهٔ آن Blume را تخریب کنند.

در بخش  Cooperative multiplayer این بازی به شما این اجازه را خواهد داد تا به مبارزه 1 به 1 با سایر پلیر های در دنیای بازی بپردازید و یا با همکاری با سایر پلیرها ماموریت های بازی را انجام داده و یا پلیرهای متخلف را نابود کنی.

گیم پلی بازی Watch Dogs 2

بازی Watch Dogs 2 نیز همانند شماره قبلی این بازی یک بازی اکشن و ماجراجویی با المان های مخفی کاری می باشد که از زاویه دید سوم شخص قابل بازی می باشد. همانطور که پیش تر نیز گفته شد این بازی یک بازی جهان باز می باشد که در ورژن تخیلی شهر San Francisco در جریان است ، شهری که دو برابر شیکاگو در بازی Watch Dogs می باشد ، این شهر از شش منطقه مختلف تشکیل شده است . the downtown area , Civic Coast Oakland , Marin , Silicon Valley بخش های این شهر می باشند ، که هرکدام دارای طراحی خاص خود و اکوسیستم مخصوص به خود می باشند .

شما در طول بازی می توانید با استفاده از موتور سیکلت ، ماشین ، کامیون ، دوچرخه و قایق به مناطق مختلف شهر سفر کنید . پس از ایرادات بسیاری که به بخش رانندگی قسمت اول این بازی وارد شد ، سازندگان تصمیم گرفتند که سیستم رانندگی بازی را از اول طراحی کنند . اینبار شما حتی می توانید در حین رانندگی شلیک کنید که این امر خود به جذابیت های بازی می افزاید . سازندگان برای جذاب تر کردن بازی در هنگامی که شما پیاده در شهر به گشت و گذار می پردازید ، سیستم پارکور نیز وارد بازی کرده اند که باعث شده است گیم پلی بازی در مواقع پیاده نیز از جذابیت بالایی برخوردار باشد .

سیستم مورد نیاز بازی Watch Dogs 2

 

Watch Dogs 2

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: Windows 7 SP1 | Windows 8.1 | Windows 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: (AMD FX-6120 (3.5Ghz یا (Intel Core i5-2400S (2.5Ghz
  • حافظه (رم): 6GB
  • کارت گرافیک: AMD Radeon™ HD 7870 2GB یا nVidia GeForce® GTX 660 2GB
  • اتصال آنلاین مورد نیاز: 256KBps (یا اتصال به اینترنت سریع تر)
  • فضای مورد نیاز: 50GB

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی :

  • سیستم عامل: Windows 7 SP1 | Windows 8.1 | Windows 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: (AMD FX-8120 (3.9Ghz یا (Intel Core i5-3470 (3.2Ghz
  • حافظه (رم): 8GB
  • کارت گرافیک: nVidia GeForce® GTX 780 3GB/nVidia GeForce® GTX 970 4GB/nVidia GeForce® GTX 1060 6GB/AMD Radeon™ R9 290 4GB
  • اتصال آنلاین مورد نیاز: 256KBps (یا اتصال به اینترنت سریع تر)
  • فضای مورد نیاز: 50GB

 

 

به امید فردای روشن.

منابع : زوم جی /   گیم شات 

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *