مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟

مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟ / ویکی ووک

در بخش های قبلی ویکی گردشگری به جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و باستانی شهر محلات زیبا و همچنین شوش باستانی پرداختیم. اما در این بخش به یکی از شهرهای دلنشین و خوش آب و هوای استان زنجان که در جوار استان های گیلان و اردبیل واقع شده یعنی شهرستان طارم می پردازیم. در ادامه بیشتر با جاذبه های دیدنی شهرستان طارم و آثار تاریخی و باستانی آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه ی شهرستان طارم

مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟ / ویکی ووک

غارهای موجود در این شهر نشانه هایی از استقرار انسان هایی در دوران پارینه سنگی و هزاران سال قبل از میلاد حضرت مسیح را می دهد. این نشانه و همچنین آثار باقی مانده از دوران ساسانیان مانند آتشکده ها، گواه این می باشد که در گذر زمان این منطقه جنگ و خشونت کمتری را نسبت به سایر مناطق ایران دیده است و منطقه ی قزل اوزن با اهمیت و پر رونق بوده است.

آثارهای تاریخی جذاب و دیدنی برجامانده در شهرستان طارم به شرح زیر است:

  • آتشکده تشویر
  • آتشکده پیرچم
  • غار خرمنه سر
  • قلعه و آتشکده سانسیز
  • روستای باستانی قوهیجان
  • روستای باستانی شیت
  • قلعه سمیران
  • باغ و عمارت منصورخان

شاید دوست داشته باشید

مجید سمیعی

پروفسور مجید سمیعی متخصصی حاذق و پرتلاش

پروفسور مجید سمیعی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب یکی از نوابغ و کسانی است که به انسان درس پشتکار، همت و تلاش میدهد.


جاذبه های گردشگری شهرستان طارم

مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟ / ویکی ووک

طبیعتی بکر در کنار جنگل ها و کوه های سرسبز و زیبا گوشه ایی از زیبایی های شهرستان طارم است. ییلاق های ده بهار، غار طبیعی تنگه ور هزاررود، چشمه ی قوهیجان در کنار، آبشارهای بی نظیر و رودخانه های پر آب و باغ های میوه طارم را به بهشتی در میان کوه ها تبدیل کرده است که به نظاره نشستن این طبیعت روح هر انسانی را جلا می دهد.

رودخانه قزل اوزن که از کوه های چهل چشمه کردستان سرچشمه می گیرد، به سد بزرگ منجیل می پیوندد که یکی از باصفا ترین و بزرگترین رودهای طارم محسوب می شود. در کنار این رودخانه های پرتلاتم، می توانید در مناطق کوهستانی شهرستان طارم برای دیدن آبشار هشترخان به جاده ی زنجان – طارم بروید و پس از عبور از امام زاده حسن مثنی به منطقه ایی بکر و زیبا با پوششی سرسبز با درختانی از فندق و زیتون بروید و از دیدن طبیعت بکر وآب و هوایی مطبوع و عالی لذت ببرید.

سوغاتی های شهرستان طارم

مکان های دیدنی شهرستان طارم کجاست؟ / ویکی ووک

از شهرستان طارم با توجه به وجود باغ های بسیاری از زیتون، هلو و شلیل و همچنین انواع میوه های چهارفصل،می توانید مرکبات خوب و باکیفیتی از باغ دارها تهیه کنید. همچنین روغن زیتون و صنایع دستی ای مانند جاجیم، گلیم و فرش را هم میتوانید با خود سوغات به یادگار ببرید.


پیمان غیاثی نیا_1

نویسنده :
پیمان غیاثی نیا

 

 


منبع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *