آب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟

آب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟ / ویکی ووک

یکی از فعالیت های شاد و مفرح و بسیار سودمند در فصل تابستان و دیگر فصل ها قطعا شنا است، اما اگر اصول آن را رعایت نکنید این فعالیت شاد و مفرح تبدیل به سوهان روح می شود. مواد شیمیای موجود در آب استخر بسیار برای پوست و مو ضرر دارد، اما می توان با رعایت کردن نکاتی از این امر جلوگیری کرد. در ادامه بررسی کنیم که آب کلر دار چقدر برای مو خطرناک است و با رعایت چه نکاتی می توان سلامت مو را در برابر مواد شیمیایی حفظ کرد.

مضرات آب کلر دار استخر برای مو

آب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟ / ویکی ووک

همانطور که گفتیم آب کلر دار بسیار برای مو ضرر دارد و می تواند باعث شکستگی، ژولیدگی، ظاهر تیره و غیرشفاف موهایتان شود. برای برطرف کردن کلر موجود باید روزانه از شامپو استفاده کرد. البته غیر از شامپو استفاده از روغن نارگیل یا زیتون نیز می توان کارساز باشد. اینکار با ایجاد لایه‌ای محافظ برای حفظ رطوبت، کوتیکول مو را هیدراته و آب رسانی کرده و مانع از نفوذ اسید بوریک و کلر به موها می شود. علاوه بر این موارد رعایت کردن نکات زیر نیز باعث سلامت پوست و مو در استفاده از استخر می شود:


شاید دوست داشته باشید

آبرون کبیرآبرون کبیر و خواص آن

آبرون کبیر ، گیاهی است علفی یا نیمه علفی و چند ساله که ارتفاع ساقه گل دهنده ی آن بیست تا سی سانت است و دارای خواص…


نکات مهم برای سلامت پوست و مو در مقابل آب کلر دار:

همانطور که گفتیم یکی از راهها استفاده از شامپو است اما این نکته را باید به یاد داشته باشید که بیشتر از یکبار در روز از شامپوها استفاده نکنید و از شامپوهای ملایم مخصوص موهای خشک و آسیب پذیر استفاده کنید.

بعد از شامپو زدن از نرم کننده ها و لوسیون ها استفاده کنید،اینکار باعث ایجاد یک لایه نازک روی مو می شود و از خشکی موها جلوگیری می کند؛ همچنین درخشندگی مو را افزایش می دهد و شانه کردن را آسان تر می کند.

در هنگام شانه کردن، موها را به آرامی شانه کنید و از شانه های نوک گرد که دندانه های آن فاصله دارند شانه کنید.

همچنین اگر عادت دارید که بعد از استخر بلافاصله سشوار بزنید، لطفا حرارت سشوار را کم کنید و با فاصله 15 تا 30 متری از سشوار استفاده کنید و جریان باد را مستقیم و متمرکز روی موها بگیرید.

در کنار تمام نکاتی که گفتیم توصیه می شود که در هنگام شنا کردن از کلاه شنا

استفاده کنید زیرا این امر می تواند تماس مو با آب را کمتر کند و طبیعتا مشکلات مو را نیز کم می کند. امیدوارم با رعایت نکاتی که گفته شد سلامت و طراوت موی خود را در کنار لذت شنا داشته باشید.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “آب کلر دار استخر چقدر برای مو ضرر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *