نقد و بررسی بازی Sniper Elite 4

Sniper Elite 4

بازی Sniper Elite 4 ، محصولی از استودیو ربلیون هست که در کارنامه‌ی آنها آثاری مانند بیگانه علیه غارتگر و همین سری‌ بازی‌های Sniper Elite و حتی همکاری‌هایی برای توسعه مجموعه بازی‌های Call of Duty مشاهده می‌شود. با این حال، سری Sniper Elite برای این استودیو حکم شاهرگ اصلی را دارد. قسمت چهارم این سری به خوبی نشان داده که سازنده‌های آن تمام سعی و تلاششان را کرده‌اند تا بتوانند سطح کیفی مجموعه را بالا برده و به قول خودشان، بهشتی برای علاقه‌مندان به تک‌تیراندازی، آن هم با حال و هوای جنگ جهانی دوم ترتیب بدهند.

بررسی بازی  Sniper Elite 4

Sniper Elite 4

وقتی صحبت از تک‌تیراندازی و بازی‌هایی که بر روی این فن جنگاوری به میان می‌آید، نام آثاری به چشم می‌خورد که تمرکز اصلی‌شان، این ویژگی است. بازی Sniper Elite 4 با ارائه‌ی لحظاتی سرگرم‌کننده، یکی از گزینه‌های مناسب این روزها به حساب می‌آید. اگر از کسانی باشید که حسابی سرتان با بازی‌های مخفی‌کاری گرم بوده و از قضا، فن سری متال گیر سالید هم بوده باشید، برخی المان‌ها و حتی ظواهر بازی Sniper Elite 4 برایتان آشنا است. زاویه دید سوم شخص که با ژانر مخفی‌کاری و شوتر تکتیکال مخلوط شده، در کنار محیط‌های واقع‌گرا و انبوهی از پایگاه‌ها و مکان‌هایی که در اصل باید به صورت مخفیانه به آنها نفود کنید، ساز و کار Sniper Elite 4 را تشکیل می‌دهند.

Sniper Elite 4

در یک کلام می‌توان گفت اگر بازی‌کننده می‌خواهد به گشت و ‌گذار و مبارزه‌های رندانه در یک دنیای زیبا و شگفت‌انگیز بپردازد به جرات می‌توان گفت بازی Snipir Elite 4 یکی از بهترین‌های این سری محسوب می‌شود. وقتی که شما در بازی گلوله‌‌های حیاتی را شلیک می‌کنید و تمام شهر را خالی از سربازان نازی و جنگ‌افزارهایشان می‌کنید یک حس عالی رضایت و افتخار در شما ایجاد می‌شود. Sniper Elite 4 در بحث گیم‌پلی هیجانی،جذاب و متحیر‌کننده یکی از بهترین عنوان‌های این سری به شمار می‌آید که رضایت بسیاری از گیمر‌ها را بدست می‌آورد. در حالی که گرافیک،داستان و شخصیت‌های بازی شاید برای گیمر کمی تخت و ساده به نظر برسد و این نشان می‌دهد تمرکز اصلی سازندگان بیشتر بر روی سبک گیم‌پلی بازی بوده است.این بازی دارای نکات مثبت و منفی است ازجمله:

نکات مثبت بازی:

  • محیط بازی شگفت انگیز است
  • همه‌ی کشتن‌های X-Ray جذاب و رضایت بخش است
  • گیمر به عنوان یک مامور ویژه دشمنان را با سرعت و دقت تمام نابود می‌کند
  • حس واقعی شرارت در ایتالیا به خوبی به بازی القا شده است
  • بخش چند نفره‌ی آنلاین بازی عمیقاْ رضایت بخش است

نکات منفی بازی:

  • شخصیت‌های بازی خسته‌کننده است طوری که نام‌ آن‌ها در یاد نمی‌ماند
  • قابل توجه است که جمجمه‌ها و اندام‌ها بهتر از چهر‌ه‌‌های واقعی افراد طراحی شده‌اند
  • همه‌چیز به جز تفنگ تک‌‌تیرانداز خسته‌کننده است

داستان بازی  Sniper Elite 4

Sniper Elite 4

داستان قسمت چهارم اسنایپر الیت دقیقا بعد از وقایع Sniper Elite III اتفاق می‌افتد و دقیقا مانند قسمت قبلی، در جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. داستان بازی در سال ۱۹۴۳ و در کشور ایتالیا جریان دارد. گیمر در نقش کارل فربرن که یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای است، بازی می‌کند و در کنار اعضای مقاوت ایتالیا به مبارزه در برار فاشیسم و موسیلینی می‌پردازد. علاوه بر بخش داستانی، نسخه چهارم دارای یک حالت همکاری اختصاصی و همچنین بخش چندنفره رقابتی خواهد بود، لازم به ذکر است که وظیفه توسعه و نشر Sniper Elite 4 به عهده Rebellion است و بر خلاف قسمت های قبل کمپانی 505 Games هیچ نقشی در این نسخه نخواهد داشت.

گیم پلی بازی  Sniper Elite 4

آنچه که از گیم پلی بازی برمی آید کارل فربورن هنوز هم همان تک‌تیرانداز افسانه‌ای است که تنهایی به دل صدها دشمن میزند. یکی از ویژگی‌هایی که مانور بسیاری برروی آن داده شد، کیل‌کم‌های (KillCam) معروف مجموعه بودند. در چهارمین ماجراجویی فربورن کیل‌کم‌ها باری دیگر با تنوع بیشتری بازگشته و شما می‌توانید در طول بازی جمجمه، قلب، شش یا اجزای دیگر بدن نازی‌ها را با یک تیر اسنایپر از هم بپاشانید. هرچند با توجه به نسل حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی انتظار بیشتری را از طراحی ویژگی‌ کیل‌کم و دشمنان داشتم با این حال، هنوز هم زودتر هدف گرفتن یک اسنایپر در کمین لذت خودش را دارد.

سیستم مورد نیاز  Sniper Elite 4

سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: 64-bit Windows 7, 64-bit Windows 8.1 or 64-bit Windows 10
  • پردازنده: Intel CPU Core i3-2100 یا AMD هم‌رده
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD Radeon HD 7870 2GB یا NVIDIA GeForce GTX 660 2GB

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: 64-bit Windows 7, 64-bit Windows 8.1 or 64-bit Windows 10
  • پردازنده: Intel CPU Core i7-3770 یا AMD هم‌رده
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: Nvidia GPU GeForce GTX 970 یا AMD GPU Radeon RX 480

 

به امید فردایی روشن.

منابع: زومجی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *