چمخاله کجاست؟

چمخاله کجاست؟ / ویکی ووک

در ادامه ویکی گردشگری به یکی از شهرهای ساحلی و زیبای توابع استان گیلان بنام چمخاله می پردازیم. چمخاله در 10 کیلومتری شرق لنگرود با جاذبه های توریستی منحصربفرد و ساحلی دلچسب و آرام واقع شده است که وجود چنین نعمات خدادادی این شهر را به یکی از ویژه ترین مکان های استان گیلان در بین مسافران و توریست ها بدل کرده است. در ادامه این بخش با مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری چمخاله آشنا خواهیم شد، اما در بخش های قبلی از جاذبه های شهر دیدنی رامسر گفتیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.

تاریخچه چمخاله

چمخاله کجاست؟ / ویکی ووک

شهر و ساحل زیبا و گسترده ی چمخاله در طول زمانی ها مختلف همواره شاهد اتفاقات تاریخی بسیاری بوده. از فرار احمد خان حاکم وقت لاهیجان در دوران شاه عباس اول صفوی و تحویل داده شدن آن توسط کیا فریدون حاکم وقت گیلان به شاه عباس گرفته تا سرکوب تاتاری های توسط نادرشاه در شرق مازندران برای توسعه تجارت و دستیابی به دریا، این منطقه همیشه مورد توجه قرار می گرفت و از اهمیت بالایی برخوردار بوده.

روایت ها حاکی از آن است که در زمان نادرشاه، بسیاری برای عقب ماندن از جنگ و خونریزی به این منطقه ی خوش آب و هوا پناه آوردند و مستقر شدند. در حال حاضر هم بسیاری از مردم این خطه بصورت لکی که گویشی است از جاف استان کرمانشاه صحبت می کنند.


شاید دوست داشته باشید

چگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟ / ویکی ووکچگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟

صرف غذا در منزل می تواند یکی از عواملی باشد که باعث می شود مقدار کمتری فست‌فود بخورید. در خانه می‌‌توانید میوه، سبزی، ماست و دیگر مواد غذایی سالم و سودمند را هم به غذای خود اضافه ‌کنید تا…


جاذبه های گردشگری چمخاله

چمخاله کجاست؟ / ویکی ووک

این شهر مملو از مکان های دیدنی چشم نواز و سرگرم کننده است و بعداز بندرانزلی دومین قطب گردشگری ساحلی گیلان محسوب می شود. این خطه خوش آب و هوا در کنار سواحل دریای خزر، رودخانه بزرگ و پرآبی دارد که در بعضی از مناطق عمق آن به 6 متر می رسد. تجربه ی شنا کردن در دریای زیبای خزر، ساحل گردی، اسب سواری، قایق سواری، دیدن تالاب زیبا با پرندگان گوناگون، طبیعت بکر لیلا کوه، و مکان هایی دیدنی زیر انتظار شمارا در چمخاله می کشند تا سفری خاطره انگیز و جذاب را داشته باشید.

  • منطقه جنگلی خرما
  • منطقه اطاقور، که معروف به بهشتی پنهان است و دیدن جاذبه های آن چشم هر بیننده ایی را خیره خواهد کرد.
  • پلاژها و ویلاهای کنار دریا و رودخانه

پیمان غیاثی نیا_1

نویسنده :
پیمان غیاثی نیا

 

 


منابع: ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *