چگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟

چگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟ / ویکی ووک

در مطلب قبل درباره‌ی علاقه مردم به خوردن فست فودها صحبت کردیم و گفتیم که فست فود ها بعلت داشتن برخی مواد اعتیاد آور هستند، اما راه هایی هم برای ترک  خوردن فست فود ها است که در ادامه آن ها بررسی می کنیم.

راه های ترک خوردن فست فودها

صرف غذا در منزل می تواند یکی از عواملی باشد که باعث می شود مقدار کمتری فست‌فود بخورید. در خانه می‌‌توانید میوه، سبزی، ماست و دیگر مواد غذایی سالم و سودمند را هم به غذای خود اضافه ‌کنید تا از مقدار غذای مصرفی مضر بکاهید. با این حال اگر از کسانی هستید که می خواهید برای حفظ سلامتی تان به طور کامل، موفق به ترک این مواد غذایی اعتیادآور شوید، می توانید برای رهایی از مضرات آن ها به فست فودهای سالم خانگی روی بیاورید.

چگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟ / ویکی ووک

استراتژی هایی برای ترک خوردن فست فودها

تحقیقاتی طی سال ها در این زمینه انجام شده است که نتیجه‌‎ی آن راه ها و استراتژی های را برای ترک این مواد غذایی شده است.

استراتژی اول

در فروشگاه ها بدنبال مواد غذایی سالم بروید و از موادغذایی که مواد تشکیل دهنده‌ی آن ها بیش از 5 ماده است آن ها را نخرید و بدنبال سبزی ها، میوه ها و گوشت و تخم مرغ بروید.

استراتژی دوم

مغز انسان به صورت ژنتیکی تنوع طلب است و افزودن ادویه و طعم های جدید و مختلف به غذاها می تواند تجربه مصرف غذاهای سالم را به یک تجربه مطلوب تر برای ذهن شما تبدیل کند. به این طریق ذهن شما کم‌کم شروع به فراموش کردن خاطرات شیرینی که با مواد مضر داشته اید را خواهد کرد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی پیشگیری کنیم؟ / ویکی ووکچگونه از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی پیشگیری کنیم؟

ویروس آنفلوآنزای خوکی که بطور عامیانه آنفولانزا خوکی هم نوشته می شود، به طور طبیعی انسان‌ ها را آلوده نمی ‌کند، اما مدتی است که …


استراتژی سوم

چگونه خوردن فست فودها را ترک کنیم؟ / ویکی ووک

در زمان استرس و غلبه بر آن راهکارهای دیگری را انتخاب کنید ، یکی از راه های فایق آمدن بر تمایل زیاد به روی آوردن به مصرف این مواد مضر است. تکنیک های ساده ای مانند تنفس عمیق یا پرداختن به فعالیت های فیزیکی یا هنری است که میتواند استرس را کاهش دهد و از روی آوردن به مواد غذایی مضر جلوگیری کند.

به امید فردایی روشن

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *