چرا مردم به فست فود ها علاقه مند هستند؟

چرا مردم به فست فود ها علاقه مند هستند؟ / ویکی ووک

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید با وجود اینکه اکثرا می دانند که فست فود ها مضر هستند اما چرا باز هم به آن ها علاقه مند هستند؟ آیا دلیل این علاقه دلایل روانشناختی دارد یا خیر؟ در این مطلب میخواهیم طبق آخرین تحقیقات موجود دلایل علاقه به فست فود ها را بررسی کنیم.

علت علاقه به فست فودها چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم دلیل علاقه به فست فود ها عمدتا روانشناختی است که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

 

چرا مردم به فست فود ها علاقه مند هستند؟ / ویکی ووک

 

دوست داشتن ژنیتیکی طعم قند و چربی

فست فودهایی که مصرف می کنیم معمولا میزان زیادی قند و چربی، به اضافه مقادیری از یک نمک خوش طعم را در خود دارند. این نمک که مونوسدیم گلوتامات نام دارد به عنوان یک افزودنی به فست فودها و غذاها اضافه می شود و با افزایش سطح گلوتامین در بدن انسان و تحریک سیستم گلوتامینرژیک به مرور ما را دچار اعتیاد به مواد غذایی  مانند سوسیس، کالباس و پفک می کند.

مطالعه ای در سال 2003 انجام شد، طی نتایج بحث برانگیزی نشان داد فست فودها به دلیل وجود قند، چربی و نمک موجود در آن ها می توانند اعتیادآور باشند. آماری که نشان می دهد بسیاری از افراد پس از روی آوردن به مصرف این مواد غذایی، نمی توانند مصرف آن ها را ترک کنند، نتایج این تحقیقات را تایید می کند.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی کلاغ و کوزه داستان انگلیسی کلاغ و کوزه

یکی از داستان های اخلاقی ازوپ است، این داستان زیبا درباره‌ی کلاغی است که …

 


قیمت مناسب فست فود ها

فراورده‌های گوشتی از جمله انواع سوسیس و کالباس، علاوه بر زمان کمتری که برای آماده شدن نیاز دارند هزینه بسیار کمتری نسبت به مواد غذایی گوشتی سالمی که در خانه تهیه می شوند، به خانواده ها تحمیل می کنند. شیوه تهیه فست فودها نیز به گونه ای است که باعث می شود این غذاها تا حد ممکن سریع و ارزان تهیه شوند و در نتیجه ارزان تر نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرند.

 

چرا مردم به فست فود ها علاقه مند هستند؟ / ویکی ووک

 

غلبه بر استرس

یکی از پیامدهای زندگی پرمشغله و ماشینی امروز، افزایش سطح استرس در افراد است. افزایش استرس سبب می شود بدن انرژی بیشتری مصرف کند. به دنبال مصرف انرژی بیشتر، بدن به تغذیه با مواد غذایی پر کالری نیاز و تمایل بیشتری پیدا می کند. در حقیقت استرس زیاد، افراد را به صورت ناخواسته ای به سمت مصرف غذاهای پرچرب، شیرین و ناسالم که گزینه هایی برای راحت تر زیستن هستند، سوق می دهد. افراد در این شرایط به دنبال راهی برای حفظ آرامش هستند و چه راهی بهتر از خوردن غذاهای آماده با دسترسی سریع.

راه هایی برای ترک فست فود ها وجود دارد که در مطالب بعدی آن ها را بررسی میکنیم.

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *