در مورد جاذبه های گردشگری هندوستان چه می دانید؟

در مورد جاذبه های گردشگری هندوستان چه می دانید؟ / ویکی ووک

در پست های قبلی در باره جاذبه های گردشگری دو کشور آسیایی ( چین و ژاپن ) و یک کشور اروپایی ( روسیه ) با هم صحبت کردیم. دوباره می خواهیم سری به آسیا بزنیم. اگر شما هم علاقه مند به جاذبه های گردشگری هندوستان هستید ما را در سفر به این کشور همراهی کنید.

اهمیت جاذبه های گردشگری هندوستان

 

در مورد جاذبه های گردشگری هندوستان چه می دانید؟ / ویکی ووک

 

هندوستان از نظر وسعت هفتمین کشور دنیاست. جاذبه های گردشگری هندوستان از کوه های هیمالیا تا شن های صحرای تار گسترده شده است. این کشور نیز  یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری جهان به شمار می رود. در هندوستان مجموعه ای متنوع از جاذبه های گردشگری وجود دارد از مکان های مقدس و مذهبی تا چشم اندازهای طبیعی و بکر و همچنین مردمی با مذاهب و عقاید گوناگون…


شاید دوست داشته باشید

بهترین راه درمان موخوره چیست؟ / ویکی ووکبهترین راه درمان موخوره چیست؟

موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخوره مراقبت ضعیف از موها، استفاده…

 


جاذبه های گردشگری هندوستان کجا قرار دارند؟

 جاذبه های گردشگری هندوستان را می توان در سرتاسر این کشور استوایی مشاهده کرد. به مواردی از این جاذبه ها در زیر اشاره شده است :

  • معبد ویروپاکشا – قدیمی ترین معبد هندو در شهر هامپی قرار دارد . این مکان مذهبی 700 سال قبل از میلاد بنا شده و از آن زمان تاکنون پابرجا مانده است .
  • پارک ملی کانها – اگر از دیدن ببرها در زیستگاه طبیعیشان لذت می برید حتما سری به این پارک که یکی از زیباترین پارک های طبیعی آسیاست بزنید.
  • قصر دریاچه – اگرفیلم های جیمز باند را دیده باشید دیدن این قصر که اکنون تبدیل به هتلی 5 ستاره شده است برای شما آشنا خواهد بود . این قصر سلطنتی به عنوان کاخ تابستانی در قرن هجدهم ساخته شده است .
  • معبد طلایی – یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هندوستان معبدی است پوشیده شده از طلا . این معبد که برای سیک های هند پراهمیت است در قرن 16 ساخته شده است .
  • تاج محل – آرامگاهی عظیم از مرمرسفید . این بنا را شاه جهان به یادبود همسرش ساخته است .
  • قلعه سرخ – قلعه ای باشکوه به شکل هشت ضلعی نامنظم که با سنگ های قرمز رنگ پوشیده شده است .
  • نیلوفر آبی – سازه ای مدرن از سنگ مرمر به شکل 27 گلبرگ . تخمین زده می شود تاکنون بیش از 50 میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.
  • دروازه هند – در جوار هتل تاج محل یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هندوستان قرار دارد . در این مکان دروازه ای از جنس سنگ بازالت زرد توسط انگلیسی ها بنا شده است که طاق نصرت باشکوهی برای یک دیدار تاریخی می باشد .

منابع : باشگاه خبرنگاران


پیمان غیاثی نیانویسنده :

مسعود ناصری

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *