بهترین صبحانه ها برای لاغری کدامند؟

بهترین صبحانه ها برای لاغری کدامند؟ / ویکی ووک

در مطالب قبل خیلی درباره‌ی لاغری صحبت کرده بودیم و با توجه به پیشرفت جوامع و گسترش روز افزون خوردنی های سریع آماده شو چاقی در بین مردم شایع شده است، و از همین رو بسیاری از این افراد در دنبال لاغری هستند، اما این مهم با نخوردن اتفاق نمی افتد بلکه با درست خوردن، می توان به این مهم رسید، در هیمن راستا میخواهیم بهترین صبحانه ها برای لاغری را بررسی کنیم، همچنین ما در مطالب قبل با بهترین مکمل ها برای لاغری نیز آشنا شده بودیم که در صورت علاقه می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

بهترین صبحانه ها برای لاغری

همیشه گفته می شود که هیچ چیز جای یک صبحانه سالم ومغذی را نمی گیرد به ویژه این که در سن رشد هم باشیم. درست کردن صبحانه سالم سخت نیست و می توان شیوه های متفاوتی را برای تهیه یک صبحانه مناسب به کار بست در ادامه با مواد غذایی که باعث سلامت و لاغری نیز هم می شوند آشنا می شویم:

 

بهترین صبحانه ها برای لاغری کدامند؟ / ویکی ووک

 

جو دو سر

جو دوسر یکی از ترکیباتی است که می‌تواند از دوطریق به کاهش وزن کمک کند و یکی از بهترین صبحانه ها برای لاغری است. اول از همه آن‌که جو دوسر، سرشارازفیبرغذایی است واحساس سیری را به مدت طولانی‌تر وبه‌صورت مطلوب‌تر حفظ می‌کند. دوم این‌که طبق یافته‌های علمی ، مصرف منابع کربوهیدرات آهسته‌هضم، مانند جو دوسر وغلات صبحانه، در وعده صبحانه و حدود سه ساعت پیش از ورزش می‌تواند باعث چربی‌سوزی بهتر شود.


شاید دوست داشته باشید

کیوکوشین چیست؟ / ویکی ووککیوکوشین چیست؟

یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین سبک های کاراته، سبک کیوکوشین آن است که توسط ماسوتاتسو ژاپنی برای اولین بار بنا شده است. این سبک


تخم مرغ

تخم‌مرغ، یکی از بهترین منابع برای دریافت پروتئین محسوب می‌شود و اهمیت زیادی از این نظر برای رژیم‌ گیرندگان دارد. پروتئین سالم درمقایسه با کربوهیدرات و چربی، احساس سیری را طولانی‌تر می‌کند. در ضمن، نتایج یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه، با احساس سیری طولانی‌تر و کاهش وزن بهتر در درازمدت همراه است.

 

بهترین صبحانه ها برای لاغری کدامند؟ / ویکی ووک

 

ماست

ماست یکی از مواد غذایی است که بسیار به لاغری کمک میکند، البته فایده ماست برای کاهش وزن فقط به این موضوع محدود نیست. درواقع، پروتئین موجود در ماست می‌تواند به شما کمک کند تا لاغرتر شوید و زودتر وزن خود را کاهش دهید. طبق یافته‌های حاصل‌شده در نمونه‌های حیوانی، پروتئین وِی (whey) موجود در ماست، موفقیت در کاهش وزن را ۴۲ درصد بیشتر می‌کند و حتی حدود یک‌سوم از چربی بدن را هم کاهش می‌دهد. در ضمن، حجم توده عضلانی بدن نیز با مصرف ماست‌های استاندارد حدود ۷ درصد افزایش می‌یابد. البته همه این فواید در صورتی است که از ماست‌های ساده استفاده کنید، نه از ماست‌های حاوی قندهای افزودنی و پُرکالری.

علاوه بر مواد فوق مواد غذایی دیگری همچون کره‌ی بادام زمینی و تمشک هم می تواند به لاغری کمک کند. در صبحانه خود این نکته را فراموش نکنید که حداقل ۵ گرم فیبر داشته باشد. فیبر شکم را پر و سیری قابل‌ توجهی ایجاد می‌کند و به ازای آن هیچ کالری هم ندارد. پس به راحتی می‌توان گفت فیبربهترین ترکیب در رژیم کاهش وزن است.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *