کدام مواد غذایی باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شوند؟

کدام مواد غذایی باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شوند؟ / ویکی ووک

زیبایی و سلامت پوست برای افراد مختلف، مخصوصا اکثر خانوم ها بسیار مهم است، اما بدست آوردن این مهم با استفاده تنها از کرم‌ها و لوازم آرایشی راه مناسبی نیست بلکه باید در کنار آنها از موادغذایی طبیعی استفاده کنید و رژیم غذایی مناسبی نیز داشته باشید اینگونه میتوانید صورتی زیبا و پوستی سالم داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم مواد غذایی طبیعی که به زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کنند را موردبررسی قرار دهیم.

مواد غذایی مفید برای زیبایی و سلامت پوست

اسفناج

ما در مطالب قبل از خواص بی‌نظیر اسفناج صحبت کردیم. اسفناج باعث درخشانی چهره‌ی شما می‌شود و علاوه بر آن به علت داشتن ماده‌ای به نام لوتئین- آنتی‌اکسیدانی که نورهای مضر چشم را جذب می‌کند- باعث سلامت چشم و سلول‌های آن می‌شود.

 

 

گوجه‌فرنگی

لیکوپن گوجه‌فرنگی از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کند، کلاً بهتر است به‌جای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، مقدار بیشتری گوجه‌فرنگی خورد،  که علاوه بر محافظت از پوست، برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوست هم بسیار مفید است.


شاید دوست داشته باشید

انجدانانجدان و خواص آن

انجدان گیاهی است به ارتفاع ۲ تا ۲٫۵ متر است و دارای ریشه ای ضخیم و محتوی شیره ای شیری رنگ با بوی قوی، ساقه ای ضخیم و استوانه ای و گل های آن زرد رنگ که برای تقویت قوای جنسی از آن استفاده میکنند. این گیاه دارای فواید بسیار دیگر همچون …


آب انگور و شکلات تلخ

دلیل اینکه این دو را در کنار هم نام بردیم این است که هردوی آنها ترکیبی به نام پلی‌فنول دارند. تحقیقات نشان داده، این ترکیب برای طولانی‌تر کردن عمر سلول‌های پوست بسیار مفید است؛ برای داشتن پوستی صاف و سالم، بهتر است آب انگور قرمز و شکلات تلخ بخورید البته مراقب استفاده بیش‌ازحد آن‌ها هم باشید.

 

 

علاوه بر موارد فوق، جویدن کرفس لثه‌ها را ماساژ می‌دهد و بین دندان‌ها را تمیز و آن‌ها را درخشان‌تر می‌کند. و خوردن خشکبارها نیز به علت داشتن سلنیوم باعث می‌شود تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید و گردو هم اسیدهای مفیدی دارد که موها را خوش‌حالت تر و درخشان‌تر می‌کند. که بسیار در زیبایی کمک‌کننده هستند.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *