چگونه پوست سالمی داشته باشیم؟

پوست

مصرف برگ برخی از گیاهان و درختان نه تنها به پوست لطافت می‌بخشد بلکه از پوست در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کند. در اینجا به چند برگ مفید که خواص زیادی دارند اشاره می‌کنیم.

 

کدام برگها برای شادابی پوست مفید هستند؟

برگ موز مفید در درمان نیش حشرات

پوست

در برخی از کشورهای آسیایی مردم برای خوردن غذا، به‌جای بشقاب از برگ‌های موز استفاده می‌کنند تا بتوانند با غذای خود، مواد مغذی متعددی را نیز دریافت کنند. برگ موز در درمان یا تسکین:

  • نیش زنبور
  • گزیدگی حشرات
  • جوش‌های ریز
  • ناراحتی‌های پوستی مؤثر است

. در بیشتر لوسیون‌ها و کرم‌ها ماده‌ای فعال به نام الانتوئین موجود است که باعث شادابی و رفع کدری پوست می‌شود.

برگ ریحان مفید برای خارش ناشی از گزیدگی

 

پوست

مالیدن برگ ریحان به پوست، درد و خارش ناشی از گزیدگی را تسکین می‌دهد. این برگ نه تنها درد را برطرف می‌کند بلکه سم را نیز از بدن خارج می‌کند. خوردن آب ریحان باعث تصفیه خون می‌شود، زیرا خاصیت

  • ضد باکتریایی
  • ضد قارچی

دارد. خوردن این گیاه علاوه بر تصفیه خون، از بروز آکنه‌های شدید و جوش پیشگیری می‌کند.

برگ نعنا مفید برای التهابات پوست

 

پوست

 

نعناع گیاهی است با طبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و مصرف آن به اشکال مختلف ازجمله تازه، خشک‌شده، اسانس، دم‌کرده، پودر و… امکان‌پذیر است. ماده مغذی موجود در نعناع پوست را تقویت کرده، ورم را کاهش می‌دهد و منافذ را به حداقل می‌رساند و خاصیت انعطاف‌پذیری پوست را تقویت می‌کند. ویتامین‌های و موجود در  نعناع با التهاب پوست مقابله می‌کند.

برگ‌های چریش مفید از بین بردن آکنه و جوش

 

پوست

 

نام چریش در زبان سواحلی (در خاور آفریقا) مواروبائینی است که «درخت ۴۰» معنی می‌دهد زیرابه باور عوام این درخت ۴۰ بیماری مختلف را درمان می‌کند.
برگ این درخت خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و از بروز حساسیت پیشگیری می‌کند. مالیدن ضماد آن روی آکنه و جوش مؤثر است. اغلب کرم‌های مخصوص آکنه از برگ‌های درخت چریش تهیه می‌شود.

به امید فردایی روشن

منابع: MSN

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *