دلایل خشکی پوست در فصل تابستان چیست؟

دلایل خشکی پوست در فصل تابستان چیست؟ / ویکی ووک

شاید دیده شده است که در فصل زمستان پوست دچار خشکی می شود که دلیل این مهم سردی بیش از حد آب و هوا است، اما خب کم و بیش این اتفاق یعنی خشکی پوست در تابستان نیز دیده می شود که در این مطلب می خواهیم دلایل این اتفاق را بررسی کنیم.

دلایل خشکی پوست در تابستان

 

دلایل خشکی پوست در فصل تابستان چیست؟ / ویکی ووک

 

همانطور که در ابتدا نیز گفت، خشکی پوست در تابستان نیز اتفاق می افتد، گرمای شدید، پوست را از داخل خشک می کند، از همین رو یکی از عمده‌ترین دلایلی که باعث خشکی پوست می شود، مصرف ناکافی آب است، نوشیدن مقدار کافی آب در طول تابستان، برای تامین مایعات از دست رفته در پی عرق کردن توصیه می شود.

از طرفی افزایش مصرف آب در فصل تابستان برای پوست بسیار خوب است چرا که در پی کم آبی بدن پوست خشک می شود.


شاید دوست داشته باشید

حلبوب و خواص آن / ویکی ووکحلبوب و خواص آن

این گیاه که در طب سنتی به نام های حریف الاملس , خصی ھرمس , لیثور سطس , طفرہ معروف است، گیاهی است از خانواده Compositae، علفی، چند ساله و …


یکی دیگر از مسائلی که باعث خشکی پوست می شود، سیستم های تهویه است، در حالی که این کار باعث خشکی صورت می شود، برای پیشگیری از خشکی پوست باید ازکرم ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید.

دلیل دیگر برای خشکی پوس منافذ مسدود شده است، منافذ مسدود شده به علت غدد عرق پوست را خشک می کند. دلیل دیگری که باعث خشکی پوست‌ می شود، دوش گرفتن بیش از حد این فصل است. دوش گرفتن با اب گرم در این فصل نیز می تواند باعث خشکی پوست‌ شود. یکی دیگر از دلایل خشکی پوست لایه برداری بیش از حد در این فصل است.

در این فصل با رعایت نکات بالا می توانید پوست خود را همیشه شاداب و با طراوت نگه دارید.

نظر شما در رابطه با خشکی پوست در این فصل چیست؟ چه راهکارهایی را برای از بین بردن این خشکی پشنهاد می دهید؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت برای ما ارسال کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: اسرار گیاهان دارویی

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه در “دلایل خشکی پوست در فصل تابستان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *