چگونه در ماه رمضان شادابی پوست را حفظ کنیم؟

شادابی پوست

در ایام روزه داری به ویژه در گرمای تابستان بدن بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی خود را از دست می دهد این امر ممکن است باعث کدری پوست شود. اما جای نگرانی نیست زیرا با مصرف مواد مغذی هنگام افطار و سحر می توان شادابی پوست را حفظ کرد ما در پست های قبل تر درباره ی چگونگی داشتن پوستی سالم و همچنین از بین بردن چین و چروک پوست ها صحبت کرده ایم در ادامه میخواهیم درباره ی داشتن پوستی شاداب در ماه رمضان صحبت کنیم.

آیا ویتامین ها در حفظ شادابی پوست موثر هستند؟

شادابی پوست

در صورت محدود کردن برنامه غذایی پوست خشک و کدر خواهد شد. زیرا برای رشد و ترمیم پوست، بدن به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد؛ پس هرچه مواد سالم تر و متنوع تر بخورید، پوست سالم تری خواهید داشت. ویتامین ها از موثرترین مواد برای بدن و شادابی پوست هستند. ما در پست های قبل از نقش ویتامین ها در بدن صحبت کردیم اکنون میخواهیم بررسی کنیم که کدام ویتامین ها در شادابی پوست موثر ترند.

ویتامین A موثر در شادابی پوست

یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست است زیرا از خشکی پوست پیشگیری می کند. هویج، غنی ترین منبع ویتامین Aاست؛ این ویتامین در

  • زرد آلو
  • اسفناج
  • سبزیجات دارای برگ سبز

دیده می شود.

بنابراین، خوب است در ماه مبارک آب سیب بنوشید یا هویج را به سالاد اضافه کنید.

ویتامین های B مفید برای شادابی پوست

کمبود این ویتامین منجر به بی آبی بدن می شود و ظاهر پوست چین و چروک به نظر می آید منابع مهم ویتامین B شامل گوشت، گیاهان بنشنی و غلات سبوس دار است. پس گوشت کم چرب، مرغ کباب شده و ماهی را به غذای اصلی تان اضافه کنید. برای بهره بردن از خواص غلات، نان سبوس دار را جایگزین نان سفید کنید. عدس را به سوپ و لوبیا را به غذاهای افطار اضافه کنید.

ویتامین E موثر در شادابی پوست

این ویتامین در پیشگیری از چین و چروک نقش موثری دارد و بازسازی سلول ها را تقویت می کند. ویتامین E در مغز میوه و روغن های نباتی که در پخت و پز استفاده می کنید، موجود است.

ویتامین C موثر در شادابی پوست

این ویتامین در حفظ شادابی پوست نقش مهمی دارد. ویتامین C در آب میوه های طبیعی و میوه هایی مانند

  • پرتقال
  • توت فرنگی

و برخی میوه ها دیگر موجود است.

کدام آنتی اکسیدان ها در حفظ شادابی پوست مفید هستند؟

شادابی پوست

علاوه بر آنتی اکسیدان هایی که ذکر شد، ویتامین های E,C,A، سلنیم و روی نیز آنتی اکسیدان است و نقش مهمی در حفظ سلول های پوست دارد. سلنیم و روی در گوشت و غذاهای آبزی موجود است.

آیا آب برای حفظ شادابی پوست مفید است؟

شادابی پوست

برای پیشگیری از کمبود آب در بدن و پوست در فاصله افطار تا سحر آب بنوشید. آب انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند و از بروز چین و چروک زود رس پیشگیری می کند.

به امید فردایی روشن

منابع: روزنامه خراسان

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *