مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 31 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 30 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 29 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 22 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 20 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 19 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 18 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 16 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 تیر مهمترین رویدادهای تاریخی 12 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 11 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 10 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 9 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 8 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 7 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 6 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی ۴ تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 تیر در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 تیر در جهان

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر مصادف با 8 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر

سال ۱۵۱۳

جنگ تاریخی نووار که در محلی به همین نام در ایتالیا میان فرانسویها و سپاهیان دولتهای متحد اروپا علیه آن کشور اتفاق افتاده بود با شکست سخت فرانسویها به پایان رسید.

سال ۱۷۰۹

جنگ تاریخی پولتاوا میان ۱۹ هزار سوئدی فرسوده و گرسنه با ۶۰ هزار سرباز روس تازه نفس که به ۷۲ توپ مجهز بودند در کنار قلعه کوچک پولتاوا در روسیه آغاز شد و این جنگ، پایان دهنده منازعات سیاسی و نظامی روسیه و سوئد بود. فرماندهی روسها را پطر کبیر به عهده داشت و در اندک مدتی سوئدیها را قلعه و قمع کرد . جنگ پولتاوا سر آغاز نمایش قدرت روسیه در دنیا بود.

سال ۱۷۷۰

جنگ دریایی ناوگان امپراطوری عثمانی با نیروی دریایی امپراطوری روسیه در حوالی بندر ازمیر در محلی به نام خلیج چشمه اتفاق افتاد.

سال ۱۷۹۲

اولین سنگ بنای عمارت کنگره آمریکا یا کاپیتول که از تماشاییترین و زیباترین بناهای ایالات متحده آمریکا محسوب میشود، گذاشته شد. کلنگ ساخت این ساختمان که مرکز سیاست آمریکا است توسط جورج واشنگتن رییس جمهور آمریکا زده شد.

سال ۱۸۰۷

همزمان با قرارداد تاریخی معروف به تیل سیت میان تزار آلکساندر اول امپراطور روسیه و ناپلئون بناپارت امپراطور فرانسه، قرارداد دیگری میان روسیه و فرانسه به امضاء رسید که به پیمان “اتحاد و امپراطوری” معروفست. به موجب این پیمان، روسیه و فرانسه تعهد کردند که در همه جا یار و مددکار یکدیگر باشند و در صورت حمله هر کشور خارجی به کشور آنان به کمک یکدیگر برخیزند. این قرارداد روز ۲۴ ژوئن ۱۸۱۲ لغو شد.


شاید دوست داشته باشید

ویروس نیپا چیست؟ / ویکی ووکویروس نیپا چیست؟

این ویروس اولین بار در سال ۱۹۹۹ هنگام شیوع در خوکداری های مالزی گزارش داده شد و چون این گزارش در شهر نیپای مالزی داده شده است از همین رو به این اسم نامگذاری شده است. منشا این بیماری…

 


سال ۱۸۲۹

شهر ارزروم ترکیه به اشغال نیروهای روس درامد.

سال ۱۸۳۳

معاهده خونکار ایسکیله سی که از سنگینترین معاهدات میان امپراطوری عثمانی و یک کشور بیگانه بود، در محلی به همین نام میان روسیه و عثمانی به امضاء رسید .به موجب این معاهده، روسیه متعهد شد که در مقابل حملات هر کشور بیگانه، به کمک سلطان عثمانی بشتابد.

سال ۱۸۵۳

دریادار کومودور پیری، افسر نیروی دریایی آمریکا به فرماندهی یک ناوگان جنگی وارد خلیج توکیو شد و به این ترتیب به دنبال تهدید شدید این دریانورد آمریکایی دروازه های ژاپن که تا آن تاریخ به روی همه ممالک جهان بسته بود باز شد . این تحول سود تجاری بزرگی را برای آمریکا به همراه آورد.

سال ۱۸۹۱

تجاوز سپاهیان مسلح فرانسه به سرزمین گینه آغاز شد.

سال ۱۹۳۷

پیمان سعداباد میان ترکیه، ایران، عراق و افغانستان به امضاء رسید.

سال ۱۹۴۸

یک یوفو در منطقه روزول واقع در شهر نیومکزیکوی آمریکا سقوط کرد.

سال ۱۹۸۲

صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق هدف یک سوءقصد نافرجام قرار گرفت.

سال ۱۹۹۷

کشورهای جمهوری چک، مجارستان و لهستان به پیمان ناتو دعوت شدند.

سال ۲۰۰۳

یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سودان سقوط کرد و به دنبال ان ۱۱۷ سرنشین آن کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 17 تیر را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *