مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد مصادف با 2 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد

سال ۲۱۶

قبل از میلاد رومیان در خلال جنگ کن، از آنیبال شکست خوردند.

سال ۱۶۲۱

لویی کنده معروف به پرنس دوکنده کبیر، سردار و سیاستمدار فرانسوی در قرن هفدهم میلادی در پاریس دیده به جهان باز کرد.

سال ۱۷۱۸

اتحاد مثلث انگلیس و فرانسه و هلند که در ۴ ژانویه ۱۷۱۷ میلادی بوجود آمده بود، با عضویت امپراطوری اتریش به اتحاد مربع مبدل گردید.

سال ۱۸۳۰

شارل دهم، پادشاه فرانسه، پس از ۶ سال سلطنت، بر اثر انقلاب مردم فرانسه از سلطنت استعفا داد و به انگلستان پناهنده شد.

سال ۱۸۷۰

جنگ شش ماهه آلمان و فرانسه با حمله سپاهیان فرانسوی به مواضع آلمان آغاز شد. این جنگ که به دو دوره یک ماهه و ۵ ماهه تقسیم میشود با شکست فرانسه و اشغال پاریس بدست آلمانیها و تحمیل قرارداد ۱۰ مه ۱۸۷۱ به فرانسه پایان یافت.

سال ۱۸۷۵

نخستین پیست یخ جهان در لندن افتتاح شد.


شاید دوست داشته باشید

آش شله قلمکار و طرز تهیه آن / ویکی ووکآش شله قلمکار و طرز تهیه آن

امروز می خواهیم با یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین نوع آش ایرانی آشنا شویم. این آش سنتی است و انواع حبوبات را دارد همچنین نیاز به…

 


سال ۱۹۱۴

پیمان محرمانه ای میان آلمان و عثمانی امضاء گردید.

سال ۱۹۳۴

فیلد مارشال پاول فون بنه کندورف اوندهیندنبورگ، سردار بزرگ آلمانی و اولین رییس جمهور آن کشور پس از جنگ بین الملل اول، درگذشت.

سال ۱۹۴۵

کنفرانس تاریخی پوتسدام آخرین کنفرانس بین المللی از سران دول بزرگ شرق و غرب که در جنگ دوم جهانی با یکدیگر متفق بودند در شهر پوتسدام واقع در آلمان شرقی در مغرب برلن پایان یافت. در این کنفرانس استالین رهبر روسیه شوروی، چرچیل نخست وزیر انگلیس و ترومن رییس جمهوری آمریکا مناطق تحت نفوذ خود را تقسیم بندی کردند.

سال ۱۹۸۴

نیازی حاجی بیگ اف، آهنگساز آذربایجانی در باکو درگذشت.

سال ۱۹۹۰

ارتش عراق به دستور صدام حسین رییس جمهوری نیمه دیوانه عراق کویت را اشغال کرد.

سال ۲۰۰۱

رادیسلاو کرستیچ جنایتکار جنگی صرب در خلال جنگ بوسنی، از سوی دادگاه جرائم جنگی لاهه به ۴۶سال زندان محکوم شد.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *