مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد مصادف با 23 جولای را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد

سال ۱۶۳۷

شورش بزرگ مذهبی در اسکاتلند علیه شارل اول پادشاه انگلستان که خلاف قوانین و رسوم مذهبی رفتار کرده بود آغاز شد. در این روز کشیشی در کلیسای ادینبورگ پایتخت اسکاتلند با لباس کاتولیکی به منبر رفت و دعاهای کاتولیکی خواند و چون مردم اسکاتلند و انگلیس پروتستان بودند شوریدند. کلیساها غارت شد و عده ای کشته شدند.

سال ۱۷۵۹

هاندل کمپوزیترو و موسیقیدان معروف آلمانی، پس از ۷۵ سال زندگی چشم از جهان فرو بست.

سال ۱۷۸۵

دوک دوشوازول وزیر قرن هجدهم میلادی فرانسه در زمان سلطنت لویی پانزدهم، پس از ۶۶ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۷۹۴

آندره شنیهوف یکی از برجسته ترین شعرای فرانسه در دوران انقلاب کبیر فرانسه پس از ۳۲ سال زندگی با گیوتین اعدام شد و اعدام او یک روز پس از اعدام مالزرب دانشمند معروف فرانسه صورت گرفت.علت اعدام وی مخالفت با کشتارهای ماکسیمیلیان روبسپیر، رهبر انقلابیون در جریان انقلاب کبیر فرانسه بود.

سال ۱۸۲۱

در جریان عصیان مورا، یونانیها پس از تصرف شهر مونمواسیا، بیش از ۳ هزار ترک را به صورت فجیعی به قتل رساندند.

سال ۱۸۲۹

ویلیام آستین بورت، دستگاه تیپوگرافی را کشف کرد.

سال ۱۸۸۱

برای اولین بار مارش انترناسیونال از سوی کارگران شهر لیلله در فرانسه خوانده شد.

سال ۱۸۹۴

نیروهای ژاپنی کاخ سلطنتی سئول در شبه جزیره کره را اشغال کردند.

سال ۱۹۰۰

ژولیو براندنسون، نویسنده و مورخ معروف سویسی در شهر برن، پایتخت آن کشور متولد گردید.


شاید دوست داشته باشید

گیاه سانت و خواص آن / ویکی ووکگیاه سانت و خواص آن

سانت گیاهی است از خانواده ی Nyctaginaceae، علفی و چند ساله با ریشه ی ضخیم، دراز و دوکی شکل، این گیاه…

 


سال ۱۹۰۶

طی مراسم نظامی خاصی از دریفوس، افسر معروف فرانسوی اعاده حیثیت شد و ژنرال گیلن به نمایندگی از طرف رییس جمهور فرانسه همه حقوق سیاسی و اجتماعی دریفوس را همراه با یک قطعه نشان لژیون دونور به او برگردانید. دریفوس در سال ۱۸۹۵ میلادی به اتهام خیانت به میهن و دادن اسرار نظامی ارتش به آلمانیها شده و سپس خلع درجه و به زندان ابد محکوم گردیده بود.

سال ۱۹۰۸

برای دومین بار در عثمانی مشروطیت اعلام شد.

سال ۱۹۱۱

در اثر اتش سوزی بزرگی در آکسرای استانبول، ۳۰۰ خانه خاکستر شدند.

سال ۱۹۱۱

سلطان محمد پنجم پادشاه معروف مراکش که بانی استقلال و آزادی آن کشور در شمال آفریقا محسوب میشود، در رباط متولد گردید.

سال ۱۹۲۶

برای اولین بار شرکت فیلم فوکس موفق به صداگذاری بر روی نوار فیلم گردید.

سال ۱۹۲۹

حکومت فاشیست ایتالیا استفاده از کلمات بیگانه را ممنوع اعلام نمود.

سال ۱۹۴۳

نبرد تاریخی کورسک که از جمله خونینترین و پر تلفاتترین نبردهای آلمان و روسیه شوروی در جریان جنگ دوم بین المللی محسوب میشود آغاز شد.

سال ۱۹۵۲

شورش و انقلابی بزرگ، علیه ملک فاروق، آخرین پادشاه مصر آغاز شد. این انقلاب را گروهی از افسران ناراضی مصری به رهبری ژنرال محمدنجیب و سرهنگی به نام جمال عبدالناصر آغاز کرده بودند. نتیجه این انقلاب استعفای ملک فاروق از سلطنت و خروج وی از مصر بود.

سال ۱۹۶۷

ایالات دیترویت و میشیگان شاهد یکی از خونینترین شورشهای تاریخ آمریکا شدند. در این شورشها ۴۳ تن کشته، ۳۴۲ مجروح گردیده و بیش از ۱۴۰۰ ساختمان سوزانده شد.

سال ۱۹۸۳

بودیستها در سریلانکا بیش از ۳۰۰۰ تامیل را کشته و بیش از ۴ صد هزار تن آنان را از کشور راندند.

سال ۱۹۹۳

شهر تاریخی آغدام آذربایجان، از سوی ارامنه اشغال شد.

سال ۲۰۰۵

در منطقه شرم الشیخ مصر به دنبال وقوع سه انفجار، ۸۸ تن کشته شدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *