مقایسه ایکس باکس وان با PS4

ایکس باکس وان با PS4

هر دو کنسول بازی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 دارای جذابیت های خاص خود هستند،اما این دو وسیله دارای تفاوت هایی نیز می باشند، همچنین شاید برای خیلی از دوستان انتخاب بین این دو کنسول  ایکس باکس وان با PS4 سخت باشد از این رو در این مطلب قرار چند فاکتور مهم این دو کنسول بازی را باهم مقایسه کنیم.

با ما همراه باشید.

ایکس باکس وان با PS4

مقایسه قیمت ایکس باکس وان با PS4

بررسی تفاوت ها را با قیمت شروع می کنیم.

در این زمینه پلی استیشن بر ایکس باکس پیشی گرفته و 300 دلار قیمت دارد.ایکس باکس وان نیز 399 دلار بفروش می رسد.البته باید یادآور شویم که ایکس باکس وان همراه با دوربین کینکت (تشخیص حرکت) فروخته می شود درحالی که برای خرید دوربین پلی استیشن 4 باید 60 دلار مبلغ اضافی پرداخت کنید.

مقایسه سخت افزار ایکس باکس وان با PS4

از نظر سخت افزاری هر دو کنسول مشابه یکدیگر هستند.
پردازنده هر دو هشت هسته ای بوده و ظرفیت حافظه رم و حافظه داخلی آن ها به ترتیب 8 و 500 گیگابایت می باشد.هر دو دستگاه می توانند به شبکه های اینترنت پر سرعت بی سیم Wi-Fi متصل شده و روی هر دو درگاه USB نسخه سه قرار گرفته است.

البته نباید فراموش کرد که پلی استیشن 4 دارای موتور گرافیکی قوی تری نسبت به ایکس باکس وان می باشد.

ایکس باکس وان با PS4

مقایسه دسته بازی ایکس باکس وان با PS4

درمورد دسته های بازی نمی توان به قطعیت نظر دادچراکه انتخاب دسته بازی به سلیقه کاربر باز می گردد.

اما آنچه که پیداست نشان می دهد که دسته بازی Dual Shock 4 سونی دارای طرافداران بیشتری می باشد.البته مایکروسافت به رغم سونی تلاش کمتری برای پیشرفت دسته های بازی ایکس باکس وان کرده و دسته بازی کنسول جدید این شرکت بیشتر شبیه مدل دسته های بازی ایکس باکس قدیمی می باشد.

امادسته بازی PS4دارای بخش لمسی  میباشدکه کاربا آن و بازی کردن را راحت تر می کند.

ایکس باکس وان با PS4

مقایسه دوربین و ابزار کینکت (Kinect) ایکس باکس وان با PS4

در مورد دوربین و ابزار کنترل بازی با حرکت بازیکن بی شک ایکس باکس وان پلی استیشن چهار را پشت سر گذاشته است.چرا که در وهله اول این قابلیت به طور پیشفرض روی آن قرار دارد و مانند پلی استیشن نیاز به هزینه اضافی برای خرید دوربین و تجهیزات کنترل بازی با حرکت بازیکن را ندارند.به علاوه ابزار کینکت قرار گرفته روی ایکس باکس وان می تواند تا دو گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را پردازش کند و این یکی از مزیت های مهم آن محسوب می شود. البته باید یاد آور شد که دسته های بازی PS4 مجهز به دوربین تشخیص حرکت هستند که این امر می تواند ضعف این کنسول بازی در مقابل ابزار کینکت مایکروسافت را بپوشاند.

به امید فردایی روشن.
منابع: برترین ها
میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *