مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مصادف با 3 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد

سال ۵۲۴

بوئس یکی از مشهورترین رجال سیاسی و فلسفی و فرهنگی قرون پنجم و ششم میلادی به جرم کفر و جادوگری در رم و در ۴۴ سالگی اعدام شد.

سال ۸۳۷

بابک خرمدین سردار بزرگ، قهرمان نامی و میهن دوست آذربایجانی- ایرانی، توسط نیروهای معتصم، خلیفه عباسی بازداشت گردید.

سال ۱۴۹۲

سفر دریایی کریستف کلمب از بندر پالوس در اسپانیا اغاز شد.

سال ۱۴۹۲

بیش از ۲۰۰ هزار یهودی مقیم اسپانیا براساس حکم دادگاه تفتیش عقاید، از این کشور اخراج شدند. اکثر این یهودیان به امپراطوری عثمانی پناهنده شدند.

سال ۱۵۶۰

شارل نهم، جوانترین پادشاه فرانسه، پس از پدرش هانری دوم در ده سالگی به سلطنت رسید.

سال ۱۸۶۰

جزیره معروف سیسیل در جنوب ایتالیا واقع در دریای مدیترانه، پس از ۸۰ روز جنگ، توسط سپاهیان جوزف گاریبالدی سردار معروف ایتالیایی تصرف شد.

سال ۱۹۱۴

اولین کشتی، از کانال پاناما عبور کرد و به این ترتیب، این تنگه که کار احداث آن را فرانسویها آغاز کرده و آمریکاییها به پایان رسانیده بودند با حضور وودرو ویلسون رییس جمهوری آمریکا، بهره برداری شد.


شاید دوست داشته باشید

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووکچگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند به: اضطراب، خستگی، سردرد، و در موارد شدید کما…


سال ۱۹۳۴

آدولف هیتلر با ادغام ریاست‌جمهوری و صدراعظمی، پیشوای آلمان شد.

سال ۱۹۳۶

جسی اونز دونده سیاه پوست آمریکایی، در دو ۱۰۰ متر المپیک برلین قهرمان شد که این حادثه خشم نازیها و بخصوص هیتلر را برانگیخت.

سال ۱۹۴۹

شورای امنیت سازمان ملل متحد تقاضای عضویت چین در این سازمان را مردود دانست.

سال ۱۹۶۰

نیجر از فرانسه مستقل گردید.

سال ۱۹۶۰

نخستین شاه لوله نفتی زیر دریایی ایران که ۳۳ کیلومتر درازای آن بود و پایانه گچساران را تغذیه می‌کرد آغاز به کار نمود.

سال ۱۹۷۵

یک جت مسافربری از نوع بوئینگ ۷۰۷ به کوهی در منطقه اقادیر مراکش برخورد کرد و به دنبال آن ۱۸۸ نفر کشته شدند.

سال ۱۹۸۸

اتحاد شوروی، ماتیاس روست، یک خلبان آلمانی که با هواپیمای خود در وسط میدان سرخ مسکو نشسته بود را آزاد کرد.

سال ۱۹۸۹

منصب نخست‌وزیری از سمت‌های تعریف شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قبل از آغاز ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی حذف گردید.

سال ۲۰۰۵

دورهٔ دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به پایان رسید.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *