چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووک

روش های طبیعی و متعددی مانند سلول های بنیادی برای افزایش اکسیژن در خون وجود دارد که می توان با آن ها از تاثیر مخرب اکسیژن پایین در خون جلوگیری و سلامت خود را حفظ کرد. دکتر اتو واربورگ، برنده جایزه نوبل در سال 1931، ارتباط نزدیک بین اکسیژن ناکافی و سرطان را کشف کرد. واربورگ همچنین کشف کرد که یک pH کمی قلیایی در بدن به معنای میزان بالای جذب اکسیژن است. این روزها، کم بودن میزان اکسیژن خون یک یافته بالینی طبیعی برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن است. در این مطلب میخواهیم راه های افزایش اکسیژن خون را بررسی کنیم.

راه های افزایش اکسیژن خون

کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند به

  • اضطراب
  • خستگی
  • سردرد

و در موارد شدید کما و مرگ منجرشود. سطح اکسیژن خون خود را با تمرین تنفس عمیق بهبود ببخشید. این تمرین ها انرژی را بیشتر می کند، باعث پاک سازی ریه ها و افزایش اکسیژن در خون می شود. علاوه بر آن راه های دیگری همچون:

  • ورزش
  • آنتی اکسیدان و اسید چرب
  • روش های تمدد اعصاب

که در ادامه هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

 

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووک

 

ورزش

ورزش روزانه، به ویژه زمانی که ضربان قلب شما برای حداقل ۳۰ دقیقه افزایش می یابد، می تواند سطح اکسیژن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ به این دلیل که پاسخ های فیزیولوژیکی را مغز کنترل می کند. پیاز مغز تنفس را در زمان بسیاری از فعالیت ها مثل خواب، ورزش و غذا خوردن تنظیم و کنترل می کند. وقتی ورزش می کنید، سلول ها بیش از هر زمان دیگری اکسیژن مصرف می کند تا جایی که دی اکسید کربن زیاد می شود و مغز درخواست تولید اکسیژن از طریق سلول ها را افزایش می دهد. ورزش همچنین باعث افزایش رشد عروق خونی جدید می شود و می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون و دیابت نوع ۲ کنترل کند.


شاید دوست داشته باشید

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووکچگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟

نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد…

 


آنتی اکسیدان و اسید چرب

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری برای افزایش سطح اکسیژن خون ضروری است. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین سی در انواع توت، حبوبات خاص و سبزی های تیره رنگ یافت می شود. اسیدهای چرب ضروری هم به هموگلوبین برای مکانیسم انتقال اکسیژن در خون کمک می کند. روغن کتان، روغن زیتون، گردو و ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است.

 

چگونه اکسیژن خون را افزایش دهیم؟ / ویکی ووک

 

روش های تمدد اعصاب

روش های تمدد اعصاب می تواند به افرادی که بیماری مزمن انسدادی ریه دارند، کمک کند. وقتی شما آرام هستید تنفس عمیق آسان تر می شود، سطح اضطراب پایین می آید و میزان دریافت اکسیژن افزایش می یابد. آرام سازی ذهن، یوگا، تمرین تفکر مثبت و نوشتن افکار به افزایش سطح اکسیژن خون  منجرمی شود.

به امید فردایی روشن

منابع: natural news

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *