چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووک

نقرس یک بیماری است که حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد را در پی دارد. از ویژگی­‌های این حملات معمولا ورم مفاصل همراه با سوزش و التهاب و قرمزی است. ما در مطالب قبل راه­‌های درمان بیماری‌­های ملانوما، سارکوپنیا و … را بررسی کردیم. در این مطلب می­خواهیم راه­های مبارزه با بیماری نقرس را بررسی کنیم.

بیماری نقرس چیست؟

نقرس یکی از بیماری‌های مفاصل است که به علت افزایش ناگهانی اسیداوریک در خون ایجاد می‌شود. اسیداوریک باعث ایجاد کریستال می‌شود و این کریستال‌ها در مفاصل و اطراف آن رسوب می‌کند، در نتیجه مفاصل دچار درد و التهاب می‌شود. این درد و التهاب نخست انگشت شست پا را فرا می‌گیرد. در بیماری نقرس حاد این رسوب‌ها به سرعت بازجذب می‌شود، بافت به وضعیت طبیعی برمی‌گردد و درد پس از چند روز از بین می‌رود، اما در نقرس مزمن رسوب گسترده، توده‌های کوچکی ایجاد می‌کند که توفوس نامیده می‌شود. وجود این توفوس‌ها خوردگی استخوان و تغییر شکل مفاصل را به همراه دارد.

چگونه بیماری نقرس را از راه های طبیعی درمان کنیم؟

مخلوط سرکه سیب و عسل

مبتلایان به نقرس برای کاهش علایم بیماری شان باید روزانه یک بار، دو قاشق مرباخوری مخلوط سرکه سیب و عسل را میل کنند.

 

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووک

 

مخلوط آب و لیموترش

لیموترش حاوی ویتامین C است که به دفع اسیداوریک اضافی از بدن کمک می‌کند. نوشیدن روزانه سه بار مخلوط آب و لیموترش خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.

چای سبز

نتایج مطالعات دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که ترکیب EGCG (اپی‌گالوکاتچین‌گالات) چای سبز، از ایجاد التهاب در مفاصل جلوگیری می‌کند. چای سبز دیورتیک (ادرارآور) است و اسیداوریک اضافی را از بدن خارج می‌کند. این گیاه همچنین حاوی پلی فنول، ویتامین C و E است که خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.


شاید دوست داشته باشید

لازانیا گوشت و قارچ لازانیا گوشت و قارچ را چگونه درست کنیم؟

از لازانیا گوشت و قارچ معمولا به عنوان شام یا پیش غذا استفاده می کنند. این نوع از لازانیا بسیار معروف است و خیلی راحت آماده می شود.

 


آلبالو و گیلاس

طبق نتایج تحقیقات مصرف روزانه حدود ۲۲۰ گرم گیلاس یا آلبالو به مدت دو هفته ورم مفاصل را کاهش می‌دهد. ترکیب «آنتوسیانین» در این دو میوه اثر ضد التهابی دارد و با خارج کردن اسید اوریک از بدن، خطر ابتلا به بیماری نقرس را کاهش می‌دهد.

 

چگونه با بیماری نقرس مبارزه کنیم؟ / ویکی ووک

 

علاوه بر موارد فوق مصرف دو تا سه عدد سیب اسید اوریک اضافی را از بدن خارج می‌کند، هم­چنین برای کاهش حمله‌­های نقرس بهتر است به نکات زیر توجه کنید: ورزش کنید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید. آب کافی مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی‌­های شیرین بپرهیزید. پروتئین مورد نیاز خود را بیشتر از لبنیات کم­‌چرب تامین کنید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: ویکی پدیا | webmd

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *