آلبالو و خواص آن

آلبالو

در پست های قبل با خواص برخی از گیاهان و میوه هایی چون هویج، توت فرنگی، آلو سیاه، سیب، کرفس و… آشنا شدیم. اما امروز می خواهیم با خواص یک میوه لذیذ تابستانی به نام آلبالو آشنا شویم. ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و هر صد گرم این میوه فقط 70 کالری دارد اما دارای ویتامین آ، ب، ث و املاح معدنی همچون آهن، کلسیم، کلر، گوگرد، فسفر، سدیم، پتاسیم، مس، روی، کبالت و منگنز است.

درباره آلبالو

آلبالو میوه ای با طبع سرد است و خون را تصفیه می کند. این میوه برای اشخاصی که طبع گرم دارند و یا دچار حرارت و گرمی شده اند مفید است. همچنین مصرف آن برای بیماران قلبی و روماتیسمی سودمند است. جالب است بدانید روسیه، اوکراین، ترکیه، لهستان و صربستان به ترتیب رتبه اول تا پنجم تولید این میوه را در جهان دارند. در ادامه با خواص آلبالو بیشتر آشنا می شویم.

آلبالو

خواص آلبالو

آلبالو اشتها آور بسیار خوبی است، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است کاهش می دهد، برای افرادی که چربی شکم دارند مفید است، ضد مواد صفراوی ضد سنگ کلیه و ضد تهوع است، برای سوء هاضمه بسیار مفید است، نرم کننده و ملین می باشد، مسکن تشنگی است، برای افرادی که خارش پوستی دارند مؤثر و مفید است، زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند، به اعصاب  آرامش می بخشد، برای رفع حرارت و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است، نیروبخش است، اثر ضد عفونی کننده بر روده ها را دارد، ورم معدا را کم می کند.

مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

نوشیدن آب این میوه پس از ورزش کردن می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه ها را تسکین دهد.

شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم کلیه مؤثر است.

آلبالو

مضرات آلبالو

افرادی که بیماری کلیوی دارند در مصرف این میوه احتیاط کنند.

چون این میوه ترش است دیر هضم است بنابراین افرادی که ورم معده دارند در خوردن آن احتیاط کنند.

افرادی که چاق هستند نباید از این میوه به عنوان دسر استفاده کنند اما می توانند به عنوان غذای اصلی از آن استفاده کنند چرا که کالری کمی دارد.

آلبالو

نکاتی در مورد انتخاب آلبالو و زمان مصرف آن

آلبالویی برای خوردن مناسب است که رسیده باشد و علامت رسیدگی آن قرمز و درخشان بودنش است. از آلبالو هایی که رنگشان کاملا قرمز نشده خودداری کنید چرا که سفت است و سوء هاضمه می آورد.

این میوه اگر تیره رنگ باشد و لکه های قهوه ای داشته باشد فاسد شده است.

روی این میوه آب نخورید.

در فاصله غذاهای اصلی این میوه بخورید چون زود هضم می شود.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: 7 گنج | ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *