مغز مه آلود چیست؟

مغز مه آلود چیست؟ / ویکی ووک

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که چیزی را فراموش کرده باشید و تلاش کنید که بخاطر آورید، اما نمیتوانید روی آن متمرکز شوید و آنرا بخاطر آوردید، این مورد، به دلیل شرایطی که به نام “مغز مه‌آلود” شناخته می‌شود، بروز می کند.  مغز مه آلود حس مبهمی است که هنگام تلاش برای به خاطر آوردن چیزی در شما شکل می‌گیرد که می‌تواند به اندازه یک فعالیت جسمانی انرژی شما را تخلیه کند. در این مطلب میخواهیم با مغز مه آلود بیشتر آشنا شویم.

 

مغز مه آلود چیست؟ / ویکی ووک

 

نشانه های مغز مه آلود چیست؟

مغز مه‌آلود به عنوان یک بیماری و مشکل پزشکی شناخته نمی‌شود و معمولا اصطلاحی است که مردم برای توصیف نشانه‌های ابهام ذهنی از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر فراموشی، نشانه‌های دیگری همچون خستگی، سردرد و کمبود انرژی نیز در مردم دیده شده است. تجربه این شرایط، به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی، به دلیل هراس از ابتلا به آلزایمر می‌تواند عذاب‌آور باشد. آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است که اکنون درمانی ندارد و شناسایی آن در مراحل اولیه نیز دشوار است.


شاید دوست داشته باشید

خشکی موچگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود…


به چه دلیلی دچار مغز مه آلود می شویم؟

احتمالات فراوانی در این زمینه وجود دارد. یکی از مواردی که می‌تواند زمینه‌ ساز شکل‌گیری مغز مه‌آلود شود، خواب ناکافی است. هنگامی که بدن به اندازه کافی استراحت نمی‌کند، مغز نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یکی دیگر از دلایل ایجاد مغز مه‌آلود، تحت فشار بودن و مواجه مداوم با موقعیت‌های استرس‌زاست. برای جلوگیری از بروز مغز مه‌آلود باید استرس و اضطرابتان را کاهش دهید.

 

مغز مه آلود چیست؟ / ویکی ووک

 

عوارض جانبی دارو یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند زمینه‌ساز مغز مه‌آلود شود. مسائل هورمونی نیز ممکن است به شکل‌گیری مغز مه‌آلود منجر شود. کار کشیدن بیش از اندازه از مغز نیز یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری مغز مه‌آلود است.

همچنین امکان دارد این عارضه نشانه‌ای از برخی بیماری‌ها مانند:

 باشد. همچنین این شرایط می‌تواند در نتیجه ابتلا به افسردگی شکل بگیرد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *