چگونه خشکی مو را از بین ببریم؟

خشکی مو

عواملی همچون ریزش بیش از حد مو، مو خوره و مشکل در رشد مو با خشکی مو در ارتباط هستند. زمانی که این خشکی به درستی درمان نشود این علائم بیش از بیش نمایان میشود. در پست های قبل گفتیم که کلاژن در سلامت مو نقش مهمی دارد در ادامه میخواهیم بیشتر با بحث مو و خشکی مو و راه های درمان طبیعی آن آشنا شوییم.

دلایل خشکی مو چیست؟

قرار گرفتن مداوم در برابر خورشید، مواد سمی محیط اطراف و استفاده منظم از محصولات شیمیایی می تواند دلیل این مشکل باشد. خشکی مو در زنان شایع‌تر است. هنگامی که فولیکول های مو قادر به جذب رطوبت و مواد مغذی نباشد، خشکی مو ایجاد می شود. سپس، تارهای مو ضعیف‌تر می شود. ممکن است از ظاهر موهای خود متوجه این شرایط شوید.

هنگامی که خشکی مو به درستی درمان نشود، این علایم هر چه بیشتر دیده می شود. خوشبختانه، محصولات مرطوب کننده و احیاکننده مختلفی در دسترس است که به برطرف کردن مشکل خشکی مو کمک می کند. افزون بر این، این محصولات موی شما را درخشان، قوی و سالم نگه می دارد. اما مشکل این است که بسیاری از این محصولات قیمت بالایی دارد. در ادامه با یک راه جالب توجه آشنا می شوییم.

خشکی مو

چگونه خشکی مو را از راه هایی طبیعی برطرف کنیم؟

آن روش جالب توجه ترکیب موز و لیمو است که برای کنترل سطح pH مو ایده آل است و همچنین، رطوبت در ریشه های مو را حفظ می کند.

طریقه ی درست کردن ترکیب مو و لیمو برای برطرف کردن خشکی پوست:

مواد لازم:

  • یک عدد موز رسیده
  • یک عدد لیمو
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (اختیاری)

برای افزایش ویژگی آب رسانی این ترکیب خانگی توصیه می شود از مقدار اندکی روغن نارگیل نیز استفاده کنید. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری و مواد ضد باکتری است. این مواد آثار این روش درمانی را تقویت می کند.

خشکی مو

طریقه ی درست کردن:

ابتدا، موز را از پوست  جدا و آن را با یک چنگال له کنید تا شکل خمیر به خود بگیرد. سپس آب یک عدد لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به آن اضافه و مواد را با هم ترکیب  کنید. تا زمانی که مخلوط به خوبی ترکیب شود، این کار را ادامه دهید تا یک بافت کرمی شکل بگیرد، زیرا استفاده از آن در این حالت آسان‌تر است.

نحوه استفاده:

موی خود را مرطوب و آن را به چند بخش تقسیم کنید. سپس، ترکیب تهیه شده را از سمت ریشه به سمت نوک تارهای مو بمالید. تارهای موی خود را به طور کامل با این ترکیب پوشش دهید. یک کلاه دوش روی سر خود بگذارید و اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، موی خود را با آب گرم بشویید و بگذارید مو با قرار گرفتن در معرض هوا خشک شود. این روش درمانی را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید. در صورت استفاده منظم از این درمان خانگی خواهید دید که دیگر نیازی نخواهید داشت که برای بهره مندی از موی سالم و درخشان، هزینه های سنگین بپردازید.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *