چگونه از موی سر خود مراقبت کنیم؟

موی سر

شستن هرروزه موها باعث تحریک غدد چربی پوست سر می‌شود. شست‌وشوی روزانه موها باعث تمیز شدن ظاهری آن‌ها می‌شود. بااین‌حال این کار زمان زیادی می‌طلبد و غیر از این که کار خسته‌کننده­‌ای است، برای سلامت موها نیز مفید نیست، چون باعث ترشح هر چه بیشتر چربی می‌شود و درنهایت به موها آسیب می‌رساند. در ادامه نکاتی را که باعث سلامت موی سر می‌شود با هم بررسی می‌کنیم.

راه­های مراقبت از موی سر

در ابتدا این نکته ناگفته نماند که ریزش 100 تا 150 دانه موی سر طبیعی است ولی اگر تعداد بیشتر از این است دچار ریزش مو هستید و باید با پزشک مشورت کنید. در مراقبت از موی سر یک سری نکاتی است که می‌توانید آن­ها را در ادامه مطالعه کنید.

استفاده از شامپوی خشک

شامپوی خشک از پودر تهیه‌شده است که به‌طور مستقیم روی ریشه موها پاشیده و بعد از 10 دقیقه به کمک برس و شانه از روی موها زدوده می‌شود. با همین کار ساده بدون نیاز به آب و شست‌وشو، چربی اضافه روی موها برطرف می‌شود.

 

موی سر

 

شستشو مو با آب ولرم

بهترین کار این است که موهایتان را با آب ولرم یا کمی خنک بشویید، اما هیچ‌گاه آب را بیش از اندازه داغ نکنید. این کار باعث افزایش میزان چربی تولیدشده در کف سر می‌شود.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی مورچه و ملخ داستان انگلیسی مورچه و ملخ

داستان مورچه و ملخ یکی از داستان‌های معروف نویسنده‌ی یونانی ازوپ است و جنبه اخلاقی دارد و درباره مورچه و ملخی است که…


عوض کردن فرق سر

اگر فرق کج دارید، سعی کنید آن را در جهت مخالف باز کنید. مو معمولا به یک سمت خاص حالت می گیرد و از ناحیه‌­ای که فرق باز می­‌شود، زودتر کثیف می­‌شود.

شستن برس‌ها

برای این که موهایتان دیرتر چرب شود شانه یا برس خود را هر هفته حداقل یک بار بشویید. چون در غیر این صورت بقایای چربی، نرم کننده ها، ژل­‌ها و … روی برس می­‌ماند و از طریق آن به موهای تمیز منتقل می­‌شود. حتما هر هفته حداقل یک مرتبه شانه و برس­‌هایتان را با آب ولرم و کمی شامپو یا صابون بشویید.

 

موی سر

 

شانه کردن موها قبل از خواب

برای این که موهایتان به مدت طولانی­‌تری تمیز بماند، قبل از خواب آن ها را شانه کنید. موقع خوابیدن و گذاشتن سرتان روی بالشت، موها را بالا بیاورید به طوری که روی لبه بالایی بالشت قرار بگیرد. سپس موها را به صورت دم اسبی یا یک بافت بسیار ساده جمع کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “چگونه از موی سر خود مراقبت کنیم؟

  1. خیلی خوب بود ،، خیلی اتفاقی پیداش کردم از گوگل کردم

    با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *