چه خوراکی‌هایی باعث رشد مو می شود؟

چه خوراکی‌هایی باعث رشد مو می شود؟ / ویکی ووک

یکی از مهمترین عاملی که باعث رشد مو می شود ویتامین H است، بله ویتامین H  که به نام بیوتین نیز معروف است، این ویتامین باعث رشد ناخن‌، مو و به‌طور کلی سلامت پوست بسیار ضروری است. کمبود این ویتامین می‌تواند به ریزش مو، سستی و شکنندگی ناخن و مشکلات پوستی منجرشود. برای دریافت این ویتامین نیاز است برخی خوراکی ها و مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دارید. در ادامه میخواهیم خوراکی هایی را که دارای این ویتامین مفید هستند و باعث رشد مو می شوند را بررسی کنیم.

مواد غذایی مفید برای رشد مو

یکی از مهم ترین مواد طبیعی که برای رشد مو مفید است بادام است، این مادهحاوی مقدار زیادی بیوتین است و علاوه بر آن حاوی مقدار زیادی مواد مغذی لازم مانند ویتامینE و پروتئین است که مصرف آن‌ها می‌تواند پوست را نرم و لطیف نگه دارد و از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی روی آن جلوگیری کند، علاوه بر بادام مواد غذایی دیگری نیز هستند که دارای ویتامین بیوتین هستند که در ادامه آن ها را بصورت جداگانه بررسی کرده ایم:

افزایش رشد مو با هویج

هویج تامین‌ کننده مناسبی برای بیوتین لازم بدنتان است. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در آن به سلامت کلی چشم‌هایتان هم کمک می‌کند. میزان بالای بیوتین در هویج آن را به یک منبع عالی برای دریافت این ویتامین ضروری تبدیل کرده است.

چه خوراکی‌هایی باعث رشد مو می شود؟ / ویکی ووک

افزایش رشد مو با اسفناج

اگر شما گیاه‌خوار هستید و زیاد هم طرفدار استفاده از آجیل و دانه‌های روغنی نیستید، می‌توانید با مصرف اسفناج مواد لازم را برای بدن خود تامین کنید. اسفناج جزو سبزی های برگ سبز تیره‌ای است که حاوی مقدار زیادی بیوتین است. علاوه بر بیوتین، اسفناج سرشار از ویتامینE، ویتامینB و فولات هم است .


شاید دوست داشته باشید

هاکی داخل سالن چگونه ورزشی است؟ / ویکی ووکهاکی داخل سالن چگونه ورزشی است؟

یکی دیگر از ورزش های تیمی و قدیمی ای که با چوب و توپ انجام می گیرد، یعنی هاکی داخل سالن می پردازیم. هاکی انواع مختلف دارد و معروف ترین این ورزش هاکی…

 


افزایش رشد مو با گردو

گردو یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که مملو از بیوتین است و به همین دلیل مصرف آن برای رشد موها بسیار مفید است. گردو و دیگر دانه‌های روغنی، حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب لازم برای بدن ماست. پس با اضافه کردن تنها مقدار کمی از این ماده خوراکی به رژیم غذایی‌تان می‌توانید به خوبی مقدار لازم بیوتین را برای بدنتان تامین کنید. علاوه بر بیوتین، گردو حاوی:

  • آنتی‌اکسیدان‌های ضروری
  • زینک، پتاسیم
  • آهن
  • کلسیم
  • پروتئینی

است که بدن ما همواره برای حفظ سلامت خود به آن‌ها نیازمند است.

چه خوراکی‌هایی باعث رشد مو می شود؟ / ویکی ووک

افزایش رشد مو با قارچ

انواع مختلف قارچ‌ها منابع بسیار مفیدی برای پیشگیری از ابتلا به:

است.  علاوه بر این، قارچ‌ها سرشار از بیوتین، مواد معدنی مفید و مغذی هم است. مصرف قارچ به رشد مو، پوست و به‌طور کلی سلامت ما کمک شایانی می‌کند.

افزایش رشد مو با کره بادام‌ زمینی

خیلی از ما طرفدار طعم و مزه بی‌نظیر کره‌ بادام‌زمینی هستیم و خبر خوب این که این ماده خوراکی خوشمزه سرشار از بیوتین است.  صرف نظر از بیوتین، کره بادام‌زمینی حاوی مقدار زیادی پروتئین هم است . کم‌چرب بودن این ابر خوراکی، مصرف آن را برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند مناسب کرده است و استفاده از آن می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد که در نتیجه کمتر غذا خواهید خورد.  فقط  به خاطر داشته باشید که کره بادام‌زمینی خوراکی پر‌کالری است  و  باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: زندگی سلام

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *