در هنگام سرماخوردگی چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

در هنگام سرماخوردگی چه کارهایی را نباید انجام دهید؟ / ویکی ووک

هر شخص در طول عمر و زندگی سه چهار بار یا بیشتر دچار سرما خوردگی می شوند، این سرماخوردگی در کودکان زیر دو سال، آبریزش بینی و سرفه امری شایع است و شاید بیش از ده بار در سال این مشکل برایشان پیش بیاید. اغلب ما در هنگام سرماخوردگی اشتباهاتی را تکرار می کنیم که در ادامه به بخشی از آن اشاره می کنیم

اشتباهات رایج در هنگام سرماخوردگی

نحوه اشتباه سرفه و عطسه کردن

سرفه و عطسه یک فرآیند کاملا طبیعی در زندگی است، اما سرفه و عطسه کردن در دست ها اشتباه است و می تواند سرعت انتشار ویروس بین افراد و لوازم منزل را افزایش دهد، زیرا با دست کارهای زیادی انجام می دهیم. پرهیز از دست زدن و لمس صورت، بینی و اطراف دهان یک راه مؤثر برای توقف انتقال ویروس به دست ها و به دنبال آن به دیگر افراد است.

 

در هنگام سرماخوردگی چه کارهایی را نباید انجام دهید؟ / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

ریشه زامور و خواص آن / ویکی ووکریشه زامور و خواص آن

ریشه زامور یکی دیگر از گیاهانی است که در این مطلب میخواهیم آن را بررسی کنیم این گیاه ره به نام های ایشک , پروت, پراوات , پوارکی, براوتکی , پرواتی نیز خوانده می شود و در درمان …


ماندن در مکان‌های بسته

از آن جا که در این فصول زمان بیشتری را در مکان های سر بسته مانند کلاس درس و دیگر مکان های مسقف صرف می کنیم ویروس سرما خوردگی با کوچک ترین عطسه و سرفه به دیگران منتقل می شود. سعی کنید به جای ماندن طولانی در این نوع مکان ها گاهی پیاده روی کنید. ویروس سرماخوردگی در مکان مرطوب دوام نمی آورد، همیشه رطوبت بینی و صورتتان را با یک مرطوب کننده مناسب حفظ کنید.

صرفاً مصرف ویتامین C

هنوز دلایل کافی مبنی بر تأثیر جدی ویتامین C بر کاهش سرماخوردگی یافت نشده است. مصرف گیاه اکیناسه (سرخارگل) و مکیدن قرص های حاوی روی در کاهش علایم سرماخوردگی بسیار موثر است، البته به شرط این که مرتب استفاده شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: گزارش ایسنا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *