کندش و خواص آن

کندش و خواص آن / ویکی ووک

کندش ریشه گیاهی شبیه کندر است و بشدت عطسه آور است و دارای خواص زیادی است که در این مطلب میخواهیم آن ها را بررسی کنید. همچنین در مطالب قبل برخی دیگر از گیاهان دارویی همچون آناغالیس، آنغوزه و … را بررسی کرده ایم که در صورت علاقه میتوانید آن ها را مطالعه کنید.

درباره‌ی کندش

کندش ریشه  گیاهی است شبیه به کنگر، برگ آن سبز مایل به سفید، سطح ریشه سیاه رنگ وداخل آن زردرنگ است و دارای بوی تند می باشد. تقریباً سمی و به شدت عطسه آور است. این گیاه به نام های کندس, کندُښه, ریشه کازران در طب سنتی خوانده می شود و طبیعت این گیاه گرم و خشک است. درادامه خواص این گیاه را بررسی میکنیم.

خواص کندش

 

کندش و خواص آن / ویکی ووک

 

به مقدار یک عدس از پودر آن را در بینی بکشید. به شدت عطسه می آورد و بسیاری ازناراحتی هایی که با عطسه برطرف می شود را مداوا می کند؛ مانند بیشتر سکسکه هاو لقوه، ضمناً بوی بدبینیرا مرتفع میکند ترشحات و عفونت های داخل سینوس ها را خارج میسازد. ضمناً اگر با کشیدن آن در بینی دیگر عطسه بند نیامد، جلوی بینی روغن بنفشه گرفته و بو کنید و یا سرکه و گلاب را مخلوط کرده در داخل بینی بمالیدو یا با برف یا یخ بینی را خنک کنید، عطسه بند میآید. افراد صرعی که در اثر حمله ی صرع بیهوش شده باشند، اگر به اندازه  یک عدس از پودر آن را جلوی بینی او بگیرند یا در بینی اش بچکانند بهوش می آیند.


شاید دوست داشته باشید

آینده شغلی مکانیک خودرو چگونه است؟ / ویکی ووکآینده شغلی مکانیک خودرو چگونه است؟

خودرو و خودروسازی یکی از صنعت های مهم در هر کشور می باشد، کارشناسان و متخصصان زیادی با این صنعت در ارتباطند. مکانیک خودرو یکی از این شغل ها می باشد. این شغل یکی از شغل های…

 


آن را مثل غبار نرم بسایید و با آب مخلوط کنید و بمالید. سودا را درمان می کند. آن را مثل غبار نرم بسایید و در روغن زرده  تخم مرغ مخلوط کنید و هر شب بر موضع بمالید. برص یا لکه سفید بدن را برطرف میکند. این مخلوط را گاه گاهی اگر به جایی از بدن مانند ابرو یا سر و غیره بمالید، مودرمی آورد (در صورتی که پوست سر یا صورت چرب نباشد نتیجه ی خوبی می دهد) ولی اگر خواستید به مژه بمالید، مواظب باشید داخل چشم نرود. آن را مثل غبار نرم بسایید و با آبلیمو مخلوط کرده و هر شب بر صورت بمالید و بخوابید. کک و مک صورت را به مرور برطرف می کند.

عوارض جانبی کندش

در فصل گرمای شدید یا در مناطق حازه و همچنین برای بچه ها و افراد مسن استعمال آن ممنوع میباشد، مصرف آن برای افراد گرم مزاج چندان مناسب نیست، اگر افرادی که فشارخون بالا دارند مصرف کنند احتمال پاره شدن مویرگهای آنان وجود دارد.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *