نشانه های کمبود پروتئین در بدن چیست؟

نشانه های کمبود پروتئین در بدن چیست؟ / ویکی ووک

پروتئین در بدن نقش مهم و حیاتی دارد، این ماده مهم برای ساخت و ترمیم عضلات و بافت‌های دیگری در بدن همچون: خون، غضروف، استخوان و پوست لازم است. نقش پروتئین در بردن آنقدری زیاد است که در صورت جذب نشدن کامل آن سلامت انسان به خطر می افتد. با مصرف نکردن مواد غذایی بدون پروتئین، بدن مجبور است از پروتئین ذخیره شده ، استفاده کند که نتیجه‌ی آن تحلیل رفتن بافت‌هایی مانند عضلات است که پروتئین در آن ذخیره می‌شود. کمبود پروتئین در بدن با نشانه هایی همراه است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

علائم کمبود پروتئین در بدن

نشانه های کمبود پروتئین در افرادی که گیاه‌خوار هستند و یا رژیم گرفته اند کم و بیش دیده می‌شود که باید به آنها توجه کنند و حتما به پزشک مراجعه کنند.

چشم‌های پف کرده

با کمبود پروتئین تراکم مایعات در بافت‌ها  تشدید می شود. پروتئین از ترکیباتی است که در ایجاد تعادل مایعات در بدن نقش دارد.

کم شدن مو

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد؟ / ویکی ووک

ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که یکی از آن ها کمبود پروتئین در برنامه غذایی است. بیشتر مو از پروتئین تشکیل  شده است.


شاید دوست داشته باشید

فندق و خواص آن / ویکی ووکفندق و خواص آن

فندق طبعی گرم و خشک دارد و بیشتر در نواحی کوهستانی ایران پرورش داده می­شود. این میوه فواید بسیار زیادی دارد از جمله…


خشکی بیش ازحد پوست

کمبود پروتئین به خشکی بیش از حد و پوسته پوسته شدن پوست و بروز جوش‌های ریز منجر می‌شود. کمبود پروتئین پوست را مستعد آفتاب سوختگی می‌کند.

بی‌حالی و کندی حافظه

نشانه های کمبود پروتئین در بدن چیست؟ / ویکی ووک

کمبود پروتئین در میزان انرژی و عملکرد شناختی بدن نیز تاثیر می‌گذارد. همان‌گونه که گفته شد، پروتئین برای تولید طبیعی هورمون ها حیاتی است. برخی از این هورمون ها در کنترل استرس ، تولید انرژی و هوشیاری ذهنی نقش دارد. برای پیش گیری از بی حالی و کندی حافظه لازم است که پروتئین کافی دریافت کنید.

علاوه بر موارد فوق، متورم شدن گونه ها بعلت التهاب غدد بزاقی و همچنین متورم شدن دست‌ها به‌علت جمع شدن آب در بافتها ایجاد می شود.

به امید فردایی روشن 🙂

منابع: نیوز ویک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *