چگونه سینوزیت را درمان کنیم؟

چگونه سینوزیت را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

سینوزیت ، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های است که خیلی از افراد با آن درگیر هستند. در این بیماری فرد احساس گرفتگی و درد در ناحیه بینی، سر و گونه‌ها می‌کند و نفس کشیدن برایش دشوار می‌شود. افرادی که با این بیماری درگیر هستند باید در هنگام تغییر فصول بسیار مراقب خود باشند. در ادامه بیشتر با این بیماری آشنا می‌شویم و راه‌های درمان آن را نیز بررسی می‌کنیم.

سینوزیت چیست؟

سینوزیت، فضای توخالی پشت استخوان  صورت است. این فضا معمولاً با  هوا پر است. اگر به هر دلیل این فاصله با مایع مسدود شود، فرد دچار گرفتگی سینوس یا سینوزیت می‌شود. به همین دلیل همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، فرد احساس گرفتگی و درد در ناحیه بینی، سر و گونه‌ها می‌کند و نفس کشیدن برایش دشوار می‌شود.

 

 

علت سینوزیت چیست؟

حملات ویروسی یا میکروبی مهم‌ترین علت عفونت سینوس است. علاوه بر آنها عوامل دیگری چون:

و… نیز از  دلایل عمده این ناراحتی است.


شاید دوست داشته باشید

گوجه سبز و خواص آن / ویکی ووکگوجه سبز و خواص آن

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن درمی‌­آیند، گوجه سبز سرشار از ویتامین ث است، بنابراین نقش آنتی اکسیدانی دارد، دارای فیبر است در نتیجه باعث بهبود …


چگونه از راه های طبیعی سینوزیت را درمان کنیم؟

 

چگونه سینوزیت را درمان کنیم؟ / ویکی ووک

 

در برطرف کردن و درمان سینوزیت شما میتوانید از دارو ها استفاده کنید اما همان‌طور که میدانید راه های طبیعی و گیاهی شاید کمی زمان بر تر باشند اما بدون عارضه هستند. استفاده از برخی مواد غذای طبیعی مانند:

می توانند در برطرف کردن سینوزیت بسیار موثر باشند و یکی از بهترین داروها برای رفع گرفتگی سینوس، نوشیدن آب کافی است.  مصرف آب کافی علاوه بر تامین آب بدن خلط گلو و بینی را نیز کاهش می دهد .مصرف سوپ یا چای داغ گیاهی نیز در این امر موثر است. عهمچنین اگر به لبنیات حساسیت دارید ،مصرف آن در زمانی که سینوس ها عفونی می شود این مشکل را تشدید می کند. بنابراین، از مصرف شیر،ماست ،کره و … پرهیز کنید تا فعالیت های مکررباکتری های مشکل زا متوقف شود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *