چه بیماری‌هایی با نگاه کردن به دست قابل تشخیص هستند؟

چه بیماری‌هایی با نگاه کردن به دست قابل تشخیص هستند؟ / ویکی ووک

ما در مطالب قبل بیماری هایی که از راه چشم قابل تشخیص هستند را بررسی کردیم، برخی بیماری ها نیز از راه نگاه کردن به دست قابل تشخیص هستند که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

بیماری های قابل تشخیص با نگاه کردن به دست

پارکینسون

اگر دستخط پیوسته و زیبای شما به حروفی شکسته و کوچک تبدیل شده است، این می تواند نشانه اولیه ابتلا به بیماری پارکینسون باشد. یکی دیگر از نشانه های بیماری پارکینسون لرزش دست است، به ویژه اگر لرزش چه در زمان حرکت و چه ثابت بودن دست ها متوقف نمی شود.

چه بیماری‌هایی با نگاه کردن به دست قابل تشخیص هستند؟ / ویکی ووک

آرتریت

طول انگشت ها می تواند علامتی از احتمال ابتلا به آرتریت باشد. خانم هایی که طول انگشت انگشتری حلقه شان بلندتر از طول انگشت اشاره است، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت قرار میگیرند.


شاید دوست داشته باشید

چهارمین جشن سالانه موسیقی ما برگزار شد / ویکی ووکچهارمین جشن سالانه موسیقی ما برگزار شد

جشن سالانه موسیقی یک جشن خصوصی در حوزه موسیقی است که متولی آن سایت موسیقی ما بوده و هر ساله در تهران برگزار میشود. هرسال فعالیت‌های مربوط به موسیقی رسمی و مجاز کشور، مانند…


سرطان پرستات

آقایانی که طول انگشت انگشتری شان بلندتر از حد طبیعی است، قدرت باروری بالایی دارند. از سوی دیگر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

چه بیماری‌هایی با نگاه کردن به دست قابل تشخیص هستند؟ / ویکی ووک

بیماری کلیوی

ناخن های دست می تواند اطلاعات بسیاری را درباره سلامت کلیه ها در اختیارتان قرار دهد. شیاردارشدن ناخن ها چه در امتداد آن ها شکل گرفته باشد و چه شکل قاشقی به آن ها ببخشد، می تواند به بروز مشکل اشاره داشته باشد. اگر شیارها در امتداد ناخن باشد، این شرایط می تواند به بیماری کلیوی اشاره داشته باشد. اگر ناخن ها مقعر شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده کمبود آهن باشد که به طور معمول با بیماری کلیوی همراه است.به گزارش برنا، همچنین رگه ها یا نقطه های سفید یا ناخن هایی که در نیمه پایینی سفید رنگ است، می تواند نشان دهنده مشکلات کلیوی باشد. اگربا تغییراتی چشمگیر در ناخن های خود مواجه شده اید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین اقدام ممکن است.

در پایان این نکته را متذکر شویم که همه بیماری دارای عوامل متعددی هستند اما در صورت مشاهد این نشانه ها میتوانید با پزشک مشورت کنید و درصورت وجود مشکل به سرعت به فکر درمان آن باشید.

به امید فردایی روشن

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *