چگونه انسولین را در سفر مصرف کنیم؟

چگونه انسولین را در سفر مصرف کنیم؟ / ویکی ووک

انسولین یک ماده شیمیایی پروتئینی است و وظیفه آن کنترل قند خون در بدن را به عهده دارد. این هورمون توسط  سلول بتا در لانگراس لوزالمعده تولید می شود حال اگر سلول‌های بتا تخریب شده باشند و یا نتوانند انسولین تولید کنند در واقع فرد مبتلا به دیابت نوع یک بوده و برای ادامه حیات لازم‌ است که حتما انسولین تزریق کند. این امر آنقدر حیاتی است که اگر به موقع به بیمارد نرسد زندگی آن به خطر می افتد از همین رو باید هنگامی که قصد سفر دارید حتماه به مقدار کافی انسولین با خود حمل کنید در این مطلب میخواهیم نکاتی درباره‌ی استفاده از انسولین در سفر را بگوییم.

چه مقدار انسولین با خود همراه داشته باشیم؟

چگونه انسولین را در سفر مصرف کنیم؟ / ویکی ووک

 

شاید نوع انسولینی که مصرف می کنید در کشور دیگری نباشد و دسترسی تان به آن میسر نشود، چون صلاح نیست در آن جا نوع انسولین‌ مصرفی تان را عوض کنید ، لازم است که مقدار انسولین‌ بیشتری برای مصرف همراه داشته باشید تا در کنترل بیماری دیابت خود موفق باشید.


شاید دوست داشته باشید

استفاده از نمک چه تاثیر بر بدن دارد؟ / ویکی ووکاستفاده از نمک چه تاثیر بر بدن دارد؟

رژیم های غذایی با محتوای سدیم بالا خطر زوال شناختی را افزایش می دهد همچنین مصرف سدیم ممکن است به تنهایی بر عملکرد شناختی در…

 

 


نحوه‌ی حمل انسولین چگونه است؟

  • انسولین را به هیچ وجه در جای گرم یا خیلی سرد قرار ندهید.
  • آنر را بین لباس های ساک دستی تان بگذارید.
  • آن را در صورت امکان در یخچال نگهداری کنید.
  • آنرا هرگز منجمد نکنید یا داخل فریزر قرار ندهید

 

چگونه انسولین را در سفر مصرف کنیم؟ / ویکی ووک

 

نکاتی قبل سفر در استفاده از انسولین:

قبل از عزیمت به سفر لازم است که از پزشک معالجتان بخواهید یک نسخه از انسولین‌ و داروی مورد نیازتان را بنویسد تا در صورت نیاز نسخه را به داروخانه ها ارائه دهید و دارویتان را دریافت کنید. همچنین از وی بخواهید شرحی از بیماری و نوع درمانتان بنویسد تا چنان چه مشکلی در سفر پیش آمد سریعاً به کمک شما بیایند. این موضوع به ویژه برای فرودگاه ها لازم است.

داروی نوشته شده در نسخه و نیز شرح حال بیماری تان را در کنار اوراق شناسایی تان قرار دهید. از پزشکتان نیز بخواهید که یک نسخه داروی ضد اسهال و استفراغ برایتان بنویسد.

اگر عازم سفر به کشور دیگری هستید باید قبل از آن به پزشک خود بگویید تا ساعت تزریق انسولین‌ را برایتان تنظیم کند، تا با تغییر ساعت به مشکل نخورید.

به امید فردایی روشن

منایع:زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *