چگونه حافظه را تقویت کنیم؟

چگونه حافظه را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

خیلی وقت­ها پیش آمده است که در روز برخی کارها را فراموش می­کنیم. این نشان از ضعیف بودن حافظه‌ کوتاه­‌مدت است. راه‌­های زیادی برای تقویت حافظه‌ وجود دارد، اما می­خواهیم در این مطلب راحت­ترین روش­های تقویت حافظه را با هم بررسی کنیم.

تقویت حافظه به روش­های ساده

نقاشی کنید

مطالعات جدید نشان می‌دهد که نقاشی کردن تصاویرِ لغات کمک می‌کند تا خاطرات قوی‌تر و قابل اعتمادتری ب‌سازید.

 

چگونه حافظه را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

 

چشمان خود را ببندید

طبق جدیدترین مطالعات صورت گرفته، بستن چشم‌ها واقعا به شما کمک می‌کند تا خاطرات را به یاد بیاورید. کسانی که شاهد عینی جرایم بوده‌اند با بستن چشم‌های خود دو برابر بیش از حالتی که چشم‌­هایشان باز بوده، جزئیات حادثه را به یاد آورده‌اند.

40 ثانیه تمرین

طبق مطالعات انجام شده، ۴۰ ثانیه تکرار و تمرین خاطره می‌تواند کلیدی برای یادآوری دائمی خاطره باشد. وقتی شروع به گفتن و تمرین خاطره می‌کنید همان نقطه‌ای از مغز شما فعال می‌شود که پیش از این مانع به یادآوری خاطره بود. این نقطه از مغز (قشر خاکستری پشتی) همان نقطه‌ای است که در بیماری آلزایمر آسیب می‌بیند.


شاید دوست داشته باشید

داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها بخش سوم داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها بخش دوم / ویکی ووک داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها داستان انگلیسی کفاش و کوتوله ها

داستان درباره‌ی کفاشی است که بسیار تنگ دست است و زندگی سختی دارد که اتفاق بسیار جالبی برای او می افتد…

 


پا برهنه بدوید

برخی مطالعات جدید نشان می­د‌هد که پابرهنه دویدن بیشتر از با کفش دویدن باعث بهبود حافظه می‌شود. نوعی از حافظه که در این مطالعه مورد آزمایش قرار گرفته، حافظه در حال کار نامیده می‌شود. مغز از حافظه در حال کار برای یادآوری و پردازش اطلاعات استفاده می‌کند.

وزنه بلند کنید

طبق مطالعات جدید، یک تمرین با وزنه می‌تواند فورا حافظه بلندمدت شما را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. با وجود این که مشخص شده است که چند ماه تمرین ایروبیک می‌تواند باعث بهبود حافظه شود، این اولین تحقیقی است که تاثیرات تمرینات قدرتی کوتاه مدت را بررسی می‌کند.

فعالیت‌های دوران کودکی

 

چگونه حافظه را تقویت کنیم؟ / ویکی ووک

 

 بالا رفتن از درخت تا ۵۰ درصد بر حافظه‌ در حال کار تاثیر مثبت دارد. این موضوع در رابطه با دیگر فعالیت‌های دوران کودکی نظیر حفظ تعادل هنگام پیاده‌روی روی جدول کنار خیابان و پیدا کردن مسیر در بین موانع نیز صادق است.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *