آیا خوردن هسته انگور مفید است؟

هسته انگور

انگور یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها در دنیا است و بسیاری از افراد این میوه را دوست دارند، انگور بسیار پرخاصیت است و برای سلامت بدن بسیار مفید می‌باشد البته یک بحث همیشه در خوردن انگور مهم است، انگور را با هسته بخوریم یا نه؟ خیلی از مردم‌دوست دارند انگور بی هسته بخور‌ند که توصیه مهمی برای آنها داریم آن‌هم این است که اگر برای سلامتی خود اهمیتی قائل هستید انگور را با هسته بخورید، در ادامه دلایل خوردن هسته انگور را بررسی می‌کنیم.

خواص خوردن هسته انگور

به گفته محققان خوردن دانه‌های میوه‌های چون سیب خطرناک است زیرا میزان سم سیانور را در بدن افزایش می‌دهد، اما خوردن هسته انگور که طعم کمی تلخ دارد دارای مزیت‌های فراوانی است ازجمله:

افسردگی را از بین میرد

نتایج تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که ترکیبی به نام پروآنتوسیانیدین که به‌وفور در هسته انگور یافت می‌شود به افزایش سروتونین و دوپامین در مغز کمک می‌کند. محققان تأکید کردند که پروآنتوسیانیدین همانند داروهایی که برای برطرف کردن افسردگی بالینی تجویز می‌شود، عمل می‌کند.

هسته انگور

واریس را التیام می دهد

اگر به دنبال درمان برای واریس هستید، بهتر است انگور را با دانه بخورید؛ زیرا پروآنتوسیانیدین موجود در انگور علاوه بر تقویت رگ‌های خون باعث بهبود گردش خون نیز می‌شود. هسته انگور در التیام  ورم پا در زنان نیز مؤثر است.


شاید دوست داشته باشید

انگور

انگور و خواص آن

انگور حاوی ویتامین های A ،B ،C می باشد، ضد سرطان است و دارای خواص…

 


از پیزی زودرس جلوگیری میکند

 انگور غنی از آنتی‌اکسیدان با خاصیت خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مخرب کننده سلول است و باعث حفظ جوانی پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هسته انگور از ویتامین C  و E  چند برابر قوی‌تر است.

برای سلامت قلب مفید است

ترکیب‌های موجود در این هسته، ‌کلسترول و خطر بروز تصلب شرائین را نیز کاهش می‌دهد. ضربان قلب را تنظیم می‌کند و خطر حمله قلبی را به حداقل می‌رساند.

هسته انگور

باعث پیشگیری از اضافه وزن می‌شود

برخی ترکیب‌های موجود دردانه‌های انگور، مانع از بالا رفتن وزن می‌شود. این ترکیبات  از فعالیت آنزیم‌هایی که چربی را جذب می‌کند جلوگیری می‌کند.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *