تخمه هندوانه و خواص آن

تخمه هندوانه و خواص آن / ویکی ووک

همراهان همیشگی ویکی ووک از اینکه ما رو مثل همیشه همراهی می کنید ممنونیم 🙂  امیدوارم مطالب این سایت برای شما جالب و مفید واقع شده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید. تا به حال شما را با خواص بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله گلابی، سبزی خوردن، فلفل دلمه، قارچ، ریواس و… آشنا کردیم. اما امروز می خواهیم با یکی از انواع تخمه به نام تخمه هندوانه آشنا شویم؛ این تخمه غنی و کم کالری است به همین علت متخصصان تغذیه این نوع از تخمه را جایگزین مناسبی برای میان وعده های ناسالم معرفی کرده اند.

 

تخمه هندوانه و خواص آن / ویکی ووک

 

درباره تخمه هندوانه

تخمه هندوانه غنی از پروتئین است به طوری که یک لیوان تخمه خشک شده حاوی 306 گرم پروتئین است و 61 درصد نیاز روزانه ما را تامین می کند. این تخمه همچنین سرشار از ویتامین B است که این ویتامین به تبدیل مواد غذایی به انرژی و دیگر عملکردهای مهم بدن کمک می کند. در ادامه با خواص آن آشنا می شویم.

 

تخمه هندوانه و خواص آن / ویکی ووک

 

خواص تخمه هندوانه

تخمه هندوانه سرشار از

  • منیزیم
  • فسفر
  • آهن
  • پتاسیم
  • سدیم
  • مس
  • منگز
  • روی

است.

کلسترول خون را کاهش می دهد، موجب کاهش فشارخون می شود، موجب حفظ سیستم عصبی و سیستم گوارش می شود، پوست را سلامت و سالم نگه می دارد، باعث درمان سنگ کلیه و عملکرد ضعیف مغز می شود، سرشار از فیبر است، مشکلات قلبی را درمان می کند، عملکرد استخوان ها را تقویت می کند، کمبود آهن را جبران می کند، از التهاب های پوستی خراش ها و زخم ها پیشگیری می کند، باعث رشد سلولی و تولد دوباره پوست می شود، قندخون دیابتی ها را کنترل می کند، رفع ادرار را تسهیل می بخشد، برای فعالیت های سیستم گوارش مفید است.


شاید دوست داشته باشید

AMP چیست؟ ویکی ووکAMP چیست؟

امروزه با فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه، طراحی درست وب سایت برای گوشی تلفن همراه بسیار مهم است. AMP یک تکنولوژی است برای …

 


این تخمه خوشمزه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است و این گروه از اسیدها از بدن در برابر سکته قلبی، سکته مغزی و نیز برای کاهش سطح کلسترول بد خون محافظت می کند. مصرف بیش از حد این تخمه به دلیل چربی و کالری بالا موجب اضافه وزن می شود بنابراین در مصرف آن توجه کنید. همچنین نمک به کار رفته در آن برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون در بدن می شود.

 

تخمه هندوانه و خواص آن / ویکی ووک

 


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: نمناک

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *