چربی های مفید برای سلامتی کدامند؟

چربی های مفید برای سلامتی کدامند؟ / ویکی ووک

همیشه چربی ها برای بدن مضر نیستند، برخی از چربی ها برای بدن مفید می باشند و باعث می شوند که احساس سیری طولانی تری داشته باشیم و همچنین چربی های مفید باعث سلامت قلب می شوند و به‌حسب چربی مصرف‌ شده به جذب ویتامین لازم در بدن کمک می‌کنند. در ادامه چربی های مفید برای بدن را بررسی میکنیم.

چربی های مفید برای سلامتی

چربی های ناسالم که چربی های اشباع شده یا ترانس نیز گفته می شوند در اکثر مواد غذایی آماده و فراوری شده به وفور وجود دارند. این چربی ها باعث افزایش کلسترول بد خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در سنین بالا افزایش می دهند. در کنار این چربی های مضر چربی های دیگری نیز هستند که اسیدهای چرب غیراشباع نامیده می شوند و به دو شکل اسیدهای چرب تک غیراشباع و اسیدهای چرب چند غیراشباع وجود دارند. این چربی ها در منابع متعددی وجود دارند که در ادامه نگاهی به آن ها خواهیم انداخت.

پنیر

پنیر چربی مفیدی دارد ازجمله پنیر پارمیزان که حاوی 5 گرم چربی اشباع ‌شده است . این چربی حاوی ماده مغذی لازم برای بدن  است.

ماست پرچرب

مصرف متعادل این نوع ماست بسیار مفید است زیرا حاوی همان میزان مواد مغذی است که در لبنیات دیگر وجود دارد. همچنین این ماست حاوی پروبیوتیک است. برخی از ماست های کم‌چرب حاوی شکر است. مصرف ماست برای سیستم گوارشی مفید است و با چاقی مفرط و مشکلات قلبی نیز مقابله می‌کند.

چربی های مفید برای سلامتی کدامند؟ / ویکی ووک


شاید دوست داشته باشید

سکته مغزی چیست؟ / ویکی ووکسکته مغزی چیست؟

سکته مغزی عبارت است از قطع کامل جریان خون به قسمتی از مغز. خون، مواد غذایی و اکسیژن را به مغز می‌­رساند. عدم خون­رسانی به مغز سبب آسیب یا تخریب سلول­‌های مغزی می‌­شود، لذا…


مغز میوه

مغز میوه ها سرشار از

است. نتایج بررسی ها نشان می دهد  افرادی که مغز میوه مصرف می‌کنند سالم‌ترند و کمتر در معرض بیماری‌هایی چون:

قرار می‌گیرند. مغز میوه شامل گردو، بادام و … است.

زیتون سیاه

چربی های مفید برای سلامتی کدامند؟ / ویکی ووک

هر یک پیمانه زیتون سیاه حاوی 15 گرم تک چربی اشباع‌ نشده است. این ماده نوعی فیتو نوترینت است که از بروز سرطان پیشگیری می کند. ازآن جا که زیتون حاوی سدیم است توصیه می‌شود بیشتر از روزی 10 عدد کوچک یا 5 عدد بزرگ مصرف نشود.

به امید فردایی روشن 🙂

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *