فلفل دلمه و خواص آن

فلفل دلمه و خواص آن / ویکی ووک

دوستان عزیز و همراهان همیشگی ویکی ووک 🙂 در پست های قبلی شما را با خواص قارچ، ریواس، تخمه آفتاب گردان، گوجه سبز، کلم بروکلی و… آشنا کردیم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و از خواندن آن بهره برده باشید. اما امروز می خواهیم شما را با گیاهی خوش رنگ و سرشار از ویتامین A و C به نام فلفل دلمه ای آشنا کنیم. این گیاه از بروز انواع سرطان جلوگیری می کند و مقدار زیادی اسید فولیک و آنتی اکسیدان دارد.

درباره فلفل دلمه

فلفل دلمه ای نوعی فلفل از خانواده سیب زمینیان است که در رنگ های قرمز، سبز، زرد و نارنجی یافت می شود. این نوع از فلفل در مقایسه با گونه های دیگر تند نیست. این گیاه منبع ویتامین و مواد مغذی است و همچنین غنی از بتاکاروتن است. جالب است بدانید برای درمان سرماخوردگی مفید است به طوری که مصرف مداوم آن شدت و طول سرماخوردگی را کاهش می دهد. خانواده های ایرانی از این گیاه در تهیه پیتزا، سالاد، مایه ماکارونی استفاده می کنند همچنین می توانید به صورت بخارپز، تفت داده، دلمه، در فر و یا حتی خام استفاده کنید.

 

فلفل دلمه و خواص آن / ویکی ووک

 


شاید دوست داشته باشید

شاک شوکاشاک شوکا و طرز تهیه آن

شاک شوکا غذایی است که مربوط به کشور ترکیه می باشد و بسیار محبوب و پرطرفدار است. این غذا با مواد غذایی که در اکثر خانه ها تهییه می شود درست می شود و بسیار هم خوشمزه است و همچنین شما میتوانید این غذا را به عنوان…

 


خواص فلفل دلمه

فلفل دلمه ای طعم بسیار خوبی دارد و بسیار پرخاصیت است، برای تزیین و زیبا کردن غذا استفاده می شود، به علت داشتن رنگدانه ها به پیشگیری از سرطان کمک می کند، کالری بسیار کم دارد بنابراین برای افرادی که می خواهند لاغر شوند مناسب است، به علت داشتن مقدار زیاد ویتامین C داروی مناسبی برای سرماخوردگی است، کمک به تقویت چشم ها می کند (به خصوص فلفل دلمه ای قرمز به علت داشتن بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A  در بدن است که در نهایت به چشم ها کمک می کند) ، از بروز شب کوری و آب مروارید جلوگیری می کند، حاوی اسید فولیک است که این ماده از گرفتگی رگ ها و بروز بیماری های قلبی (به خصوص برای دیابتی ها) جلوگیری می کند، به علت داشتن فیبر کلسترول خون را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است کاهش می دهد.

جالب است بدانید که هرچقدر این فلفل‌ها رنگی ‌تر (زرد و قرمز) باشند، بتاکاروتن بیشتری دارند.

 

 

مصرف بیش از فلفل دلمه

برای افرادی که ناراحتی پوستی دارند و یا دچار جوش و آکنه و کهیر می شوند، مناسب نیست؛

به صورت خام، موجب ایجاد نفخ در معده می شود.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *