گریپ فروت و خواص آن

گریپ فروت و خواص آن / ویکی ووک

در پست­های قبل خواص بسیاری از میوه­ها و سبزیجات را هم­چون انجیر، سیب زمینی، آناناس، شاه توت، به و… برای شما قرار دادیم که امیدوارم مفید واقع شده باشد، اما امروز می­خواهیم شما را با خواص میوه­ای از خانواده مرکبات به نام گریپ فروت آشنا کنیم. این میوه قدرت بسیاری برای سوزاندن و از بین بردن چربی­ها دارد.

درباره گریپ فروت

گریپ فروت طبعی سرد دارد و میوه­ای با رنگ زرد و گاهی هم سبز است و مزه ترش مایل به تلخی دارد. این میوه احتمالا از پیوند پرتقال و دارابی به دست آمده است. این میوه اسیدی سرشار از ویتامین آ، ب، ث و مواد معدنی هم­چون آهن، کلسیم، فولات، فسفر، پتاسیم و منیزیم است. جالب است بدانید در حال حاضر این میوه در چین، هند، خاورمیانه و در ایران نیز پرورش داده می­شود.

 

 

خواص گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از بتاکاروتن است و در بدن به ویتامین آ تبدیل می­شود، از ابتلا به سرطان و بیماری­های قلبی جلوگیری می­کند، تب­بر است، ادرارآور است، برای کبد مفید است و تصفیه­کننده خون است، سرشار از آنتی اکسیدان است، سبب از بین رفتن اسیدهای چرب موجود در کبد می­شود، رطوبت پوست را حفظ می­کند و مانع خشکی آن می­شود، موجب کاهش وزن می­شود، از بروز سنگ کلیه و یبوست جلوگیری می­کند، ورم ریه را از بین می­برد، مقاومت بدن را در برابر سرما افزایش می­دهد و ضد سرماخوردگی است.


شاید دوست داشته باشید

زغال اختهزغال اخته و خواص آن

زغال اخته میوه ای سرشار از موادمغذی است که خواص زیادی دارد. نام علمی آن Cornus mas می باشد و همچنین این میوه دارای خواص فراوانی است و منبع خوبی برای…

 

 


این میوه جزو میوه­ای خنک است و علاوه بر موارد فوق:

  • عطش را برطرف می­کند
  • اختلالات مفصلی را درمان می­کند
  • شفابخش قلب است چراکه کلسترول را پایین می‌­آورد و رگ­‌‌‌‌ها را از وجود چربی­‌ها پاک می­کند
  • می­تواند فشارخون بارداری را کاهش دهد
  • از زایمان زودرس جلوگیری کند

خوردن این میوه قبل از نهار برای درمان واریس مناسب است، ناشتا فشارخون را پایین می­آورد، قبل از غذا برای رفع چاقی مفید است.

 

 

مضرات گریپ فروت

مصرف این میوه به همراه دارو درست نیست چراکه اثر دارو را چند برابر می­کند، مثلا کسی که داروی فشارخون مصرف می­کند اگر آن را با این میوه اسیدی بخورد اثر دارو زیادتر شده و فشارخون شخص به شدت پایین می­آید و خطرناک است. هم­چنین آب این میوه با گروهی از داروها مثل داروهای ضد چربی مانند لواستاتین و آتروواستاتین یا داروهای ضد تشنج مناسب نیست.


Arezooنویسنده :

آرزو بزرگوار

درباره نویسنده : دانش آموز


 

منابع: 7 گنج | ویکی پدیا

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “گریپ فروت و خواص آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *