چگونه اضطراب را از بین ببریم؟

اضطراب

اضطراب یک احساس است، یک احساس ناراحت‌کننده،‌ ترس یا خطری ناشناخته که بر فرد مسلط می‌شود. گاهی این اضطراب شدید ممکن است به علت بیماری‌های دیگر از جمله افسردگی یا محرکهای جسمی یا احساسی ایجاد شود که با برطرف کردن آن، استرس نیز از بین می‌رود، اما استرس های معمولی که در زندگی است نیاز به درمان های دارویی ندارد و با راه حل های ساده از بین می رود. در مطالب قبل ما علائم و دلایل استرس و اضطرابهای شدید را بررسی کردیم در این مطلب راهکارهای کاهش را باهم بررسی میکنیم.

راه های از بین بردن استرس و اضطراب

همانطور که گفتیم راه کار های ساده ای برای از بین بردن این استرس ها وجود دارد که با انجام دادن آنها بخش زیادی از استرس قابل کنترل است.

در معرض نور خورشید قرار بگیرید:

یکی از بهترین راه طبیعی برای کاهش اضطراب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علایم افسردگی و استرس می‌شود. حتی مشخص شده است کسانی که زیر نور آفتاب و در فضای باز پیاده روی می‌کنند، میزان هورمون‌های استرس‌شان بسیار پایین تر از کسانی است که در باشگاه های ورزشی، فعالیت بدنی دارند. قرار گرفتن روزانه ۲۱ دقیقه در معرض نور آفتاب برای جذب ویتامین دی و کاهش استرس توصیه می شود.

اضطراب

از عصاره استوقودوس استفاده کنید:

در یک تحقیق در آلمان مشخص شده است که عصاره این  گیاه باعث کاهش نشانه‌های اضطراب می‌شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم‌هاست. حتی دانشمندان یونانی هم به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در مطلب دکتر منتظر هستن با استشمام این عصاره ی راحتتر این زمان را تحمل میکنند.

فعالیت بدنی داشته باشید:

انجام دادن فعالیت بدنی باعث افزایش تولید اندورفین که خود این هورمون نیز باعث احساس خوب و بهبود خلق و خو می شود. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و احساس سلامت بیشتری می‌کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو از بین می‌رود.

مصرف غذاهای ضد استرس:

برخی مواد غذایی هستن که ضد استرس و اضطراب هستند و مصرف آنها باعث کاهش اضطراب می شود. در میان این خوراکی ها میتوان به ذغال اخته اشاره کرد. علاوه بر ذغال اخته غلاتها نیز بسیار برای استرس مفید هستد زیرا غلات کامل، سرشار از منیزیم و تریپتوفان است، تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که بدن آن را به سروتونین تبدیل می‌کند و همین باعث با بهبود خلق و خو می شود.

اضطراب

مواد غذایی دیگری همچون:

  • آووکادو
  • تخم مرغ
  • شیر
  • گوشت
  • اسفناج
  • شکلات تلخ

همگی باعث شادابی بدن و خلق و خو می شوند و برای از بین بردن اضطراب مفید هستند.

به امید فردایی روشن.

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *