علت تیک عصبی چیست؟

تیک عصبی

شرایط زندگی امروز افراد را به سمتی سوق می دهد که استرس های زندگی در اشکالی نه چندان متداول سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از افراد در مقابل این استرس ها نمیتوانند دوام بیاورند و این استرس در چهره و یا دیگر نقاط بدن تحت عنوان تیک عصبی بروز پیدا میکند که بعلت اینکه بدلیل استرس و اضطراب است قابل درمان است. در این مطلب میخواهیم با عوامل و دلایل تیک عصبی آشنا شویم.

تیک عصبی چیست؟

استرس‌های روزمره گاه باعث می‌شود که ما دچارحالات روانی مثل

  • خشم
  • اضطراب
  • و…

شویم.

تیک عصبی

ما قبلا درباره ی اثرات مخرب استرس و اضطراب شدید در بدن صحبت کرده ایم که میتوانید با خواندن آن اطلاعات خود را در زمینه اثرات استرس افزایش دهید و در ادامه ی آن صحبت ها یکی از مواردی که ممکن است بعلت استرس دچار آن شویم تیک عصبی است که برخی از انواع آن موقتی و برخی دائمی است.

چرا تیک عصبی میگیریم؟

از آنجا که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است، در این مطلب به بررسی علل، ویژگی‌ها و راه‌های مقابله با این مشکل می‌پردازیم. اختلالات حرکتی در بدن بیشتر منشأ روان‌شناختی دارد که یکی از انواع آن تیک‌های حرکتی و به اصطلاح عصبی است.

تیک عصبی

چند نوع تیک عصبی داریم؟

تیک‌های عصبی به سه صورت

  • حرکتی
  • صوتی
  • مختلط

وجود دارد.

در نوع حرکتی اختلالات روانی به وجود می‌آید و یکی از شایع‌ترین تیک‌ها محسوب می‌شود.همچنین این نوع تیک ها معمولا در سنین کودکی بیشتر بروز پیدا می‌کند. پرش‌ها و حرکات ناگهانی و غیر ا‌رادی که در اعضای بدن به ویژه در صورت و دست‌ها ایجاد می‌شود، تیک عصبی محسوب می شود و ناشی از اختلالات روحی و روانی افراد است.

در افراد بزرگسال تیک‌های عصبی به صورت پرش در پلک، چشم یا دست است که روند درمان آن با افزایش سن طولانی تر می‌شود. این تیک در کودکان خوشبختانه دوره‌های درمان آسان‌تر و کوتاه تری دارد. تیک‌های عصبی از نوع صوتی نیز به صورت سرفه کردن مداوم بدون دلیل، یا صاف کردن صدای خود است که این مسئله به نوعی در اثر اختلالات روحی و روانی به وجود می‌آید و یک تیک عصبی محسوب می‌شود.

تیک عصبی

آیا تیک عصبی قابل درمان است؟

تیک‌های صوتی به صورت ناگهانی در افراد ایجاد می‌شود و قابل درمان است به طوری که برخی از روان شناسان‌ آن را جزو اختلالات رفتاری می دانند. بیشتر تیک‌های عصبی زمینه استرس و اضطراب دارد که با بررسی‌ و درمان به موقع بسیاری از آنها رفع شدنی است.همچنین شما میتوانید پیشگیری کنید و در اکثر مواقع بر اعصاب و استرس ها مسلط باشید و  برای این کار میتوانید بعد از انجام فعالیت های سنگین روزانه از دمنوش های که برای سلامت و اعصاب و روان مفید میباشد مانند استوقودوس استفاده کنید.

به امید فردایی روشن

منابع: زندگی سالم

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *