مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد در جهان

مهمترین رویدادهای تاریخی 1 شهریور در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 31 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 30 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 29 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 28 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 27 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 26 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 25 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 24 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 23 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 22 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 21 مرداد در جهانمهمترین رویدادهای تاریخی 20 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 19 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 18 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 16 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 15 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 14 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 13 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 12 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 11 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 10 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 9 مرداد در جهان رویدادهای تاریخی 8 مرداد رویدادهای تاریخی 7 مرداد مهمترین رویدادهای تاریخی 6 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 5 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 4 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 3 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 2 مرداد در جهان مهمترین رویدادهای تاریخی 1 مرداد در جهان / ویکی ووک

هر روز که می‌گذرد اتفاق هایی را به همراه دارد، اتفاق هایی شیرین و تلخ که هرکدام بر سرنوشت کشوری و جهان تاثیرگذار بوده است. در این مطلب مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد مصادف با 8 آگست را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد

سال ۳۳۳

قبل از میلاد، بنای شهر اسکندریه به فرمان اسکندر کبیر فاتح معروف یونانی آغاز شد. در آن زمان اسکندر که در اوج قدرت بود، میخواست در هر کشوری که فتح میکند یادگاری از خویش باقی بگذارد که نام او را جاویدان کند. بنای اسکندریه اولین یادگاری از این نوع است که در کشور مصر ساخته شد.

سال ۱۳۳۱

استفان دوسان، خودش را پادشاه صربستان اعلام کرد.

سال ۱۳۸۰

روسها در جنگ کولیکوو، بر تاتارها و مغولها غلبه کرد.

سال ۱۴۴۹

در جریان جنگ تومو قلعه سی، مغولها قادر به اسیر کردن امپراطور چین شدند.

سال ۱۵۱۴

در جنگ اورشا، ارتشهای لیتوانی و لهستان مشترکا بر امپراطوری روسیه غلبه کردند.

سال ۱۵۲۶

دومین جنگ فرانسه و اسپانیا در زمان سلطنت شارلکن اتفاق افتاد و این جنگ مدت ۴ سال طول کشید. در این جنگ امپراطور عثمانی، پادشاه انگلستان و پاپ و امرای ایتالیا و آلمان با فرانسوای اول پادشاه فرانسه علیه شارلکن متحد شده بودند.

سال ۱۵۲۹

سلطان سلیمان قانونی، بوداپست را فتح کرد.

سال ۱۵۶۰

گوستاو وازا اولین پادشاه سوئد از سلسله سلطنتی معروف به وازا پس از ۳۷ سال سلطنت و ۶۴ سال زندگی درگذشت. گوستاو وازا روز ۲۵ دسامبر ۱۴۹۶ میلادی در شهر لیند هولم متولد شده بود. وی روز ۲۸ فوریه ۱۵۲۲ میلادی علیه کریستیان دوم پادشاه دانمارک قیام کرد و از روز ۲۳ دسامبر ۱۵۲۳ میلادی به سلطنت سوئد رسید .


شاید دوست داشته باشید

راشیتیسم چیست؟ / ویکی ووکراشیتیسم چیست؟

نرمی استخوان نوعی بیماری است که مربوط به رشد استخوان ها است و این بیماری بیشتر در نوزادان و کودکان دیده می‌شود. این بیماری موجب…

 


سال ۱۶۳۹

روبنس نقاش بزرگ هلندی، پس از ۶۲ سال زندگی، بدرود حیات گفت .

سال ۱۸۵۰

لناو شاعر بزرگ و ادیب معروف مجارستان در قرن نوزدهم میلادی در بحبوهه بیماری روحی شدیدی که از سال ۱۸۴۲ عارض او شده بود، بعد از ۴۸ سال زندگی درگذشت.

سال ۱۸۶۲

امپراطوری عثمانی و دول بزرگ اروپا، پروتوکل استانبول را امضا کردند.

سال ۱۸۷۰

ژنرال پل لتوو ووربک، یکی از بزرگترین سرداران آلمان در جنگ اول بین المللی، در ساره لوئیس متولد شد.

سال ۱۹۱۴

حمله سپاهیان فرانسوی به آلزاس، منطقه معروف صنعتی فرانسه که در آن زمان در تصرف آلمانیها بود، آغاز شد. این حمله اولین عملیات جنگی بین نیروهای فرانسه و آلمان در جنگ اول جهانی بود و تا روز نوزدهم ماه اوت همان سال طول کشید.

سال ۱۹۱۹

معاهده تاریخی راولپندی میان انگلیسیها و افغانیها به امضاء رسید و این قراردادی بود که به موجب آن دولت انگلستان استقلال افغانستان را به رسمیت میشناخت.

سال ۱۹۱۹

قراردادی موسوم به معاهده ۱۹۱۹ میان ایران و انگلیس امضاء شد.

سال ۱۹۲۶

آلمان وارد جامعه ملل شد.

سال ۱۹۳۴

یک کشتی مسافربری در ساحل نیوجرسی غرق شد و ۱۳۵ سرنشین ان کشته شدند.

سال ۱۹۴۱

ارتش آلمان محاصره شهر لنینگراد را آغاز کرد.

سال ۱۹۵۲

کتاب پیرمرد و دریا، اثر ارنست همینگوی منتشر شد.

سال ۱۹۶۶

آدلای استیونسون سیاستمدار معروف ایالات متحده آمریکا در قرن بیستم میلادی که در بندر لوس آنجلس متولد شده بود، در لیک ساکسس مقر سازمان ملل متحد درگذشت.

سال ۱۹۹۱

مقدونیه از ترکیب یوگسلاوی خارج و مستقل گردید.

سال ۱۹۹۲

آیت ‏اللَّه العظمی سیدابوالقاسم خویی مرجع تقلید جهان تشیع درگذشت.

سال ۱۹۹۸

به دنبال حمله نیروهای طالبان به شهر مزار شریف افغانستان ۹ دیپلمات ایرانی و خبرنگار خبرگزاری ایرنا، در سرکنسولگری ایران در این شهر از سوی طالبان به قتل رسیدند.

در این مطلب سعی کردیم مهمترین رویدادهای تاریخی 17 مرداد را بررسی کنیم. اگر رویداد مهمی در این روز از قلم افتاده است، لطفا با کامنت و ذکر منبع ما را مطلع کنید تا مطلب را بروز کنیم.

میتوانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *